Khamis, 13 Januari 2011

badi penyapu masih melekat pada Khir toyo


1.Masih segar dalam ingatan aku tentang gambar diatas, seingat akula gambar ini diambil sempena penganugerahan Hadiah penyapu kepada Pejabat Daerah dan Tanah (PDT) Hulu Selangor serta Majlis Daerah Hulu Selangor (MDHs)mereka menerima Anugerah Khas Prestasi Kutipan Hasil Negeri Selangor 2006 dalam bentuk penyapu,alangkah hibanya mereka dikala itu dan sudah tentu 2 orang hamba Allah yang menerima anugerah penyapu itu tak kan melupai bahkan akan mengingatinya sehingga ke akhir hayat..sungguh kejam khir toyo dikala itu, dikala dia berada di puncak tampuk kekuasaan maruah orang dipijak-pijaknya.

2.Kini siapa khir toyo????adat dunia jika sudah tiada kuasa, ibarat pokok rendang maka kura-kura pun boleh memanjatnya...itulah kita hidup ni jangan anggap kuasa yang ada pada kita akan kekal buat selama-lamanya..ingatlah pada satu ketika nanti kita akan dibawah juga..kita tak akan sentiasa mampu menonggkat langgit yang biru..ingatan itu bukan hanya untuk khir yang ternyata kini menerima balasan atas perbuatannya akibat kealpaan dan keghairahan mengunakan kuasa yang ada.Bahana ada kuasa ni cukup tinggi..jangan rasa kita ada kuasa kita melakukan pelbagai perkara tanpa memikirkan hati dan perasaan orang lain, tak kirala siapa kita..ketua jabatan ka..atau guru besar ka!Nah sekarang siapa khir?agaknya jual tempe goreng la lepas ni..uik nak cabut gigi kat klinik khir mahal ooooooo jangan main-main beb!

3.Kini khir tololtoyo jatuh bertimpa-timpa..sudahla menhadapi pertuduhan rasuah berkenaan lot banglo yang dimilikinya..beliau juga hilang jawatan sebagai timbalan pengerusi UMNO, perancang stategi UMNO selangor dan yang terbaru lagi memalukan dari penerima hadiah penyapu yang khir kurniakan dulu..gamaknya 2 penerima hadiah peyapu kompem terseyum lebar hahaha apa taknya hari ni khir tiada title datuk seri lagi..sebelum ini khir beria-ia menwar war kononya beliau dengan sukarela menyerahkan buat sementara pingat SPMS yang membawa gelaran Datuk seri, namun hari ini bagai ledakan bom amat mengerunkan sudah pasti lebih mengerunkan dari menerima hadiah penyapu dari khir,apabila Penyerahan balik Darjah Kebesaran Seri Paduka Mahkota Selangor (SPMS) yang membawa gelaran “Dato' Seri” kepada Dr Khir Toyo, adalah sebenarnya atas arahan Sultan Selangor dan bukannya 'penyerahan sementara' seperti yang didakwanya.Keputusan berkenaan dibuat oleh baginda setelah berunding dengan Dewan Diraja Selangor pada 11 Januari lalu yang memutuskan darjah itu digantung, kata Setiausaha Kerajaan Selangor, Datuk Mohammed Khusrin Munawi dalam satu kenyataan hari ini.Aaaaaa mana mau letak muka khir tolol(dalam bahasa kelate tolol ada maksud)begitu la malunya 2 pegawai yang menerima peyapu dari khir maka khir hari ini lebih malu dan hampir hilang semuanya berbanding dengan 2 pegawai yang khir malukannya mereka dulu...

4.Rasanya belum terlambat untuk 2 pegawai yang menerima 2 batang penyapu dari khir di era kejatuhan UMNO sebelum pru 12 dulu dapat kiranya mengembalikan semula 2 penyapu tersebut untuk di simpan rapi oleh khir dirumahnya..opsss Istana khir@rumah agam yang mustahil aku dapat bina sekiranya makan gaji..orang politik lain la masuk kiri kanan atas depan semua mereka bedal!Rasanya dua batang penyapu tu ada lagi kan???? bak kata SAUDARA Tukiman Nail yang budiman, Yang Dipertua Majlis Daerah Hulu
Selangor (YDP MDHS) menyatakan “Saya letak penyapu itu dalam pejabat
sebagai inspirasi serta iktibar kepada saya dan kakitangan.” Betul ke? Jika
betul kenapa berkata begini: “Sesiapa pun memang sukar hendak menerima
penyapu sebagai hadiah tetapi saya bersifat budiman, naik juga dengan
perasaan macam-macam...” aku tak pernah lupa kata-kata saudara tukiman ini..jika aku anak beliau aku pasti......tak sanggup ayah aku diperlakukan sebegitu....agak-agak khir nak naik pentas terima semula ka peyapu ni???

hm jika hilang pilihla mana satu..

opsss ni peyapu rumah aku tak boleh bagi ye

3 ulasan:

  1. hehehe... sekarang, Khir anak toyo sendiri yang kena sapu. inikah yang dinamakan badi penyapu?

    BalasPadam
  2. isyh... what u give u get back!

    BalasPadam
  3. God is Grea t
    Now Khir sapu kawasan dalam Penjara.

    BalasPadam