Jumaat, 18 Mei 2012

:: hari jumaat siasat kes macam biasa


1.Hari jumaat biasanya aku tak keluar siasat kes,tapi kalau keluar pun setakat 1 atau 2 kes je itupun kalau sempat sebab nak pi solat jumaat lagi dan masa cukup singkat.Hari ni aku ke rumah murah fasa 3 di pekan renggam..biasala melawat pekerja yang kemalangan sambil menemuduga apa yang patut..sian jugak pakcik ni..kabus tebal nyer pasal dia pi langgar tayar atas jalan raya..dah tak nampak nak buat macam ne..lagipun jalan ke renggam tu gelap beb..patah bahu la jawabnya..


tempat kedua di kilang malaysian mosaic berhad hehehe..masuk je kilang pekena air milo free dulu la..tak minum karang depa merajuk plak..


2.Opsss sebelum tu hari ni jugak sebelum keluar opis macam biasa hari jumaat ada tazkirah pagi..kiranya tazkirah pagi hari ni cukup menyusuk sanubari..tazkirah tentang pengorbanan seorang ibu..mybe kebetulan sambutan hari ibu kot...pe pun satu tazkirah yang baik...teringat plak aku waktu kecik2 dulu mak aku selalu rebuskan air dari telaga kami untuk mandikan kami adik beradik sebelum ke sekolah!hangpa mungkin tak pernah alami situasi air telaga kuning dan perlu ditapis menggunakann pasir sebelum mandi kan kan?aku pernah laluinya dan mak aku 'tukang tapis air"sewaktu aku kecik2 dulu..dengan kata mudah setiap gerak geri mak aku adalah merupakan satu pengorbanan untuk kami adik beradik..hehehe itu dulu brooo kini kelima lima adik beradik kami dah berjaya hoyehhhhh hoyehhh..


3.Balik dari masjid solat jumaat terpaksa join mesyurat kumpulan inovasi plak..tahun ni kiranya kali pertama mesyuarat diadakan tuk membincangkan bab2 inovasi ni..mesyuarat ringan2 dulu..


4.Selesai mesyuarat group inovasi kena plak join majlis perpisah pelajar praktikal..secara jujur aku tak biasa sangat dengan depa ni dan depa pun tak membantu kerja aku..aku pun tak tahu nak suruh depa buat pe ..lagipun tak sesuai untuk bantu aku bab2 siasatan..so tak tahu nak ajaq pa pada depa ni..hehehe lagipun sistem dan tatacara siasatan sulit..depa tak patut tahu!




5.Balik kerja singgah kedai gunting rambut dulu hehehe aku dalam sebulan sekali gunting rambut..tak tahu la rambut aku ni jenis subur sangat jap je panjang semula baja pe bendala yang melekat kat atas kepala aku pun tak tahu..biasala area kluang ni gunting rambut tak mahal sangat rm6 satu kepala..dulu rm3 je hahahaha naik banyak woooo..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan