Rabu, 29 Ogos 2012

raptai penuh sambutan hari kemerdekaan peringkat negeri johor


1.Hari ni seawal jam 7.00 pagi aku dah berada kat tapak perbarisan sambutan hari kemerdekaan peringkat Negeri Johor,kat depan Kluang Mall, sepanjang Jalan Rambutan tu hah. Semalam taklimat khas sempena acara ini, manakala hari ni pulak sesi raptai penuh untuk acara perbarisan hari kemerdekaan itu.Alhamdulilah seperti dijangka mula jam 7.00 pagi tamat acara jam 11.30 tengahari..Raptai ni aku pi sorang  je setakat nak tahu atucara n praktikal..nanti nak kena taklimat kat team aku tu






2.Sebenarnya semua persiapan telah siap,cuma nak pastikan ia benar2 lancar oleh itu raptai penuh dilakukan hari ni.lagipun tapak2 untuk kontijen perbarisan statik dah di kompemkan awal2 hehehe..kontijen aku stil nombor petak 64 :)





3.Yang merisaukan petak yang disediakan tu agak kecil lah..aku tak pastila leh muat ka tidak 55 orang nak berdiri dalam petak tu..betul2 kecil!!!!lau tak muat duduk setakat yang muat aje lah,seperti taklimat semalam sarapan pagi untuk kontijen perbarisan statik tak di sediakan maka pandai2 hangpa la nak pi makan pagi kat mana hehehe yang pasti acara tu mula jam 7.00 pagi.hehe tak tahu la warung mana yang bukak awal hangpa pi tibai la..aku rasa restoran Din Kota bukak kot hangpa pi sarapan kat situ pun boleh bekali.Er er tadi cuaca leh tahan jugak panas hehehe kasi wa penat beb..





4.Kalau tak silap aku lebih kurang 90 kontijen perbarisan statik dan perbarisan lintas hormat ada..maka lau kira semua ada la dalam lebih kurang 4 ribu peserta bekali ramai la jugak tu..hari ni pun aku tengok raptai pun dah ramai dah hehehe cuma tuk kontijen jabatan aku ni memadai aku pi sorang je lah..









5.Banyak yang menarik sempena sambutan kemerdekaan peringkat negeri johor ni..nak tau hangpa mai sendiri lah..hehehe antaranya ..






6.Raptai hari jugak tak dak disediakan apa2 untuk kontijen perbarisan statik..walau 1 botol air mineral pun hehehe hampeh..tok kontijen perbarisan lintas hormat ada bekali so ramai aku tengok dok pi cari makan dan minum sendiri..



7.Setakat tu saje tok hari ni..raptai selesai tunggu hari berlangsung je lah 31 ogos ni



Tiada ulasan:

Catat Ulasan