Jumaat, 27 April 2018

Bengkel Skuad Perkeso Prihatin 2018

1.Agak kepenatan sikit geng..dan agak lama serta tak berkesempatan untuk masuk ke blog ni,banyak sangat masa di tumpukan pada kerja dan keluarga aduhhh betul2 tak berkesempatan..Oh yaaa hari ni aku baru sahaja pulang dari menghadiri bengkel penyeragaman dan pengemaskinian semula SOP Skuad Perkeso Prihatin yang diadakan di Hotel Pasific  Regency Kuala Lumpur..Alhamdulilah banyak yang di bincangkan dan diputuskan pada bengkel tersebut..sudah pasti akan memberi impak positif..Inshallah Skuad ini akan memainkan peranan besar dalam menyelesaikan kes2 yang mendapat liputan media,NGO dan pimpinan Masyarakat dengan kadar segera Inshallah.
2.Sebenarnya Skuad Perkeso Prihatin ini adalah Skuad yang diwujudkan untuk bertindak segera apabila mendapat sebarang maklumat berkenaan Pencarum Perkeso yang ditimpa musibah dan kematian disebabkan kerja dan juga kematian bukan disebabkan kerja..sakit teruk dan lain2..dapat sahaja berita tak kira dari sumber mana sekali pun Skuad ini akan bertindak segera membantu Pencarum mereka Inshallah Skuad ini betul2 pantas dalam membuat kerja yang diamanahkan pada mereka..beribu ribu kes telah rerjaya diselesaikan skuad ini dalam jangkamasa  tidak lebih dari 7 hari sepertimana ditetapkan keatas Skuad ini!!!!
3.Hehehe ada masa nanti aku nak ulas satu persatu berkenaan kejayaan2 skuad ini Inshallah hehehe tu pun lau ada masa geng hehehe..

4 ulasan:

  1. blog yang sangat informatif.. 3 bulan lepas saya terlibat dalam kemalangan kecil. akibat dari kemalangan tersebut, tangan kiri patah dan di masukkan 2 batang besi. kurang satu besi dari wolvarine. tak banyak maklumat tentang socso/perkeso yg boleh dirujuk selain daripada web rasmi. blog ini sangat2 membantu sedikit sebanyak bg mendapatkan pencerahan tentang tuntutan dan maklumat2 tentang perkeso. terima kasih tuan tanah! kipidap!!

    BalasPadam
  2. assalamualaikum encik, sy nk tnya, jika untuk kes ulangkaji doktor dah sahkan ada pertambahan sbnyak 3%, adakah bayaran boleh dibuat secara pukal? kerana dlm surat pegawai tulis RMX.XX (Berkala)

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam tuan,
      1.Jika sekiranya % yang diberi mencapai 20% hilang upaya kekal maka bayaran berkala setiap bulan akan dibayar oleh pihak Perkeso tuan,saya tak pasti % yang tuan dapat berapa,namun jika sekiranya 20% maka sudah pasti bayaran berkala dan bukan pukal.

      Padam