Sabtu, 18 Jun 2011

Aku@kembara Mahkota Johor edisi 14 Felda Air Hitam


1.Seperti diarahkan maka hari ni pergila aku mewakili my bos ke majlis Kembara Mahkota johor(KMJ)kat Felda Air Hitam...seingat aku la ni kali ke 14 Kembara Mahkota Johor diadakan semenjak bermulanya pada 2001.

2.Biasala bila Majlis bermula petang dalam 4.30 ..maka nak gerak dari rumah pehhhh terasa malas woooo..apa nak buat nak ne pi la jugak.Macam biasa aku tak kisah bab majlis2 besar ni..aku dah cukup biasa da...pi sorang diri no hal punyer..aku da biasa da kerja pi mana2 hutang ka bandar ka ceruk kampung ka kilang besar ka datuk ka mana2 pun aku pi sorang je ehhh..setakat ni xdak hal punyer!

3.Jam 4.30 petang seperti diamanahkan maka sampaila aku kat Felda Air Hitam...parking kereta dulu but tak la jauh..aku tengok tak berapa ramai sangat la penduduk yang keluar...tak tahu nape...lantak depa la...opsss banyak basikal ni..ni sumbangan Jabatan Agama Kluang tuk anak2 felda air hitam ni

4.So bila da sampai aku pi cari tempat duduk dulu...biasala kita pegawai muda ni..nak sembang dengan saper beb wakakakaka tengok orang lain dah beruban dah ehhh wakakakaka aku je macam pegawai muda..agak2 depa kata aku bos kot wakakakaka lantak depa la!

5.Sedang aku rest sambil tengok2 gelagat hadirin maka tidak semena mena aku disapa oleh Ustaz Mohd Khalil iaitu Kadi Kluang,macam biasala kami bersalaman lalu beliau duduk dihadapan aku sooo banyak jugakla aku bualkan dengan beliau sambil memuji blog peribadi Tuan Kadi kluang ini cukup ramah orangnya..macam kami dah kenal lama!Sebetulnya aku dah lama mengikuti penulisan beliau oleh sebab itu aku rancak jugakla berbual dengan beliau...sedang berbual-bual dengan Tuan Kadi tiba2 datang urusetia majlis memaklumkan beliau perlu siap sedia untuk membaca Doa kerna sikit masa lagi Sultan Akan tiba...maka berakhirnya disitu perbulanan kami..ni hah Tuan Kadi Kluang..muda macam aku gak :)

6.Maka tinggalla aku sendirian di meja..meja sebettulnya dikususkan untuk rombongan KMJ tapi aku duduk je lahhh..lagi pun aku tengok semua bos jabatan lain duk kat situ..kakakaka aku pun bosss jugak hari ni kakakaka...

7.Jenguk sana jenguk sini kelih sana kelih sini untuk lihat2 kot2 de member lain...pandang nyer pandang terpandang Bos PPD Kluang hehehe Tuan Haji Shahrudin..aku tengok dia pun berseorangan kakakaka pi la salam dan borak sikit2 dengan dia...borak orang lama katakan ..kekekeke..perbualan terhenti bilamana beliau ada call in..

opssss..hehehe

8.Dalam taklama kemudian aku terpandang plak kat bebudak yang dikhabarkan akan membuat persembahan Ghazal sempena KMJ..khabarnya persembahan ini akan dibuat di depan Sultan...bukan main seronok aku tengok bebudak ni..maklumlah Sultan akan tengok persembahan dorang...Namun sayangnya...sampai kesudah..hinggalah Sultan balik depa tak berpeluang tunjukkan bakat depa depan Sultan...kesian sangat2 aku tengok...mana silapnya ni weiiiii hangpa ni budak tu punyala buat persedian pe lama woiiii!!!hangpa langsung tak hargainya!!!pengacara majlis awaq hangpa leh tertinggal persembahan bebudak ni weiii adeiii

dan..mula lemah ..kesian

nasib baik ada pihak menyedarinya..lantas ketika itu diberitahu pada Menteri besar Johor pada masa itu belum pulang maka dapatla depa persembahkan Ghazal didepan Menteri besar johor dan rombongan tanpa Sultan sepertimana dirancang...Sultan dah berangkat pi T6 kalau tak silap la...pe pun terhibur jugak aku dengan persembahan Ghazal dorang ni...kalau tak silap kumpulan ghazal bebudak sekolah tinggi kluang kot!

pehhh MB pun terhibur..tapi ghazal bebudak ni meme best


pehargaan khas :)


9.Opsss...hari ni aku makan sebelah Datuk Farid TV3 n the geng..tak tahu nape geng Motor KMJ ni pi bantai meja aku kakakaka lantak korang la..aku buat de je makan je lah..but depa baik...sembang no hal...Datuk Farid lemah lembut orangnya..dari jauh dah hulur tangan tuk bersalam dengan aku...hmmm.nak rakam gambar camera tak bawak beb malu arrr guna phone ambik gambar kakakaka

10.Jam 6.30..aku blah balik rumah..penat!

chowww beb

Tiada ulasan:

Catat Ulasan