Sabtu, 10 September 2011

Sambutan Kemerdekaan ke 54 peringkat daerah Kluang@ dari pentas utama


1.Seperti diarah aku hari ni bersama team perkeso Kluang perlu hadir ke Majlis sambutan Kemerdekaan ke 54 peringkat Daerah Kluang yang seperti biasa dilangsungkan di Dataran Tasik putih Kluang.Cuma tahun ni berbeda sedikit dibuat pada 11 september dan bukannya seperti biasa pada 31 ogos pada setiap tahun.

2.Seperti biasa jugak kali ni aku sekali lagi diarah my bos untuk mengantikannya adehhh..aku sebenarnya malas nak duk kat atas pentas tu hah..but nak buat macam mana terpaksa..kalu duk kat bawah lau penat leh jugak curi2 duduk hahahaha..lenguh beb lama tuuu..tapi kalau duk kat atas pentas deng VIP macam ne aku nak duduk adehhh..hari tu Kembara Mahkota Johor pun wa dah kena beb aiyaaa kali ni kena lagi..nasib badan..sib baik aku ambik pengajian politik hahaha jadi aku dah biasa dah bab2 cakap ni..so tak lah kekok lagipun banyak Ketua Jabatan yang aku dah kenal..akula yang termuda kat atas tu :(

hehehe wopsss sempat lagi depa pi snap..aku duk berborak dengan Bos Jabatan Pertahanan Awam Kluang..hehehe orang ganu kite

3.Opsss kali perbarisan kita orang tak ramai..tak tahu mana pi kakitangan yang lain..mabuk kuih raya bekali...takpun depa terpangaruh dengan Profesor zainal Keling kakakaka kata profesor tu Malaysia tak pernah dijajah wakakakaka samdol punyer Profesor..woii lu profesor universiti mana beb kakakaka kalu tak pernah dijajah nape de Hari Kemerdekaan aduiiii lu Profesor nak jaga perut beb bukannya betul2 Profesor nak jaga Sejarah Negara!!!hehe aku sempat snap gambar dari atas pentas..

opsss sebelum tu aku sampai2 nampak tuan Kadi Kluang berseorangan hehehe sempat la jugak pi salam sebelum dia pi baca doa..ini kali ke 4 aku bersama dalam satu majlis dengan beliau

dan beliau dijemput baca doa bila majlis bermula



4.Oleh kerana tempat parking kereta yang terhad, maka aku awal2 lagi dah bertolak ke dataran Tasik Putih kluang, dalam jam 7.00 pagi aku dah de kat sana..

5.Jam 7.30 barula VIP lain hadir pah sorang-sorang..sib baik ada geng leh la borak2 jap buat hilangkan boring dan lapar hahaha sebenarnya aku tak sempat nak makan ape pun..

6.Macam tahun2 yang lepas..sambutan hari kemerdekaan ni dirasmikan wakil MB Johor hehehe sebut pasal MB johor dia kata Mat Indera penganas kakakaka..tapi dalam buku Johor kata dia Wira adeiii itu cakap orang politik biasala..tapi berbeda dengan orang belajar pengajian politik kakakakaka, Hari ni wakil MB adalah M.Asojan..lepas dia rasmi ada la pertunjukan dan koir..lau tak silap koir dari sekolah menengah kebangsaan Sultan Abdul Jalil kot...best koir dia..sajak bertajuk Cenderadurja buatmu malaysia pulak dideklamasikan oleh En.Hamdan pegawai PPD Pemulihan Khas Kluang...Ok jugak la suara dia..tapi sedap suara aku lagi kot muhahaha

7.Gimik pelancaran sambutan kemerdekaan jugak masih tidak berubah seperti tahun2 sebelumnya..mybe nak jaga buget kot ..gimik pelancara termurah dan jimat kos hehehe sekadat lepaskan belon je..OK aku setuju bab jimat kos ni..sebab tu duit rakyat beb.




8.Last sekali pembahagian hadiah..bla bla bla tunggu nyer tunggu jabatan aku tak menang pun kakakak semua yang menang macam SAJ,majlis Daerah Kluang,Majlis Daerah simpang rengam kakakaka semua yang menang sekutu rapat depa kakakaka..kata ACP Fawzi bos polis IPK Kluang maane aci asyik depa yang menang wakakakakakakaka..aku cakap kat ACP Fawzi lain kali tuan arahkan anak buah tuan tak yah pakai pakaian seragam la pakai je pakaian lain kot2 leh menang kakakakakakaka wakakakaka..sory tuan jangan marah :)

9.Sebelum habis pehimpunan aku ne la join depa ni turun pentas buat pelepasan xpdc berbasikal..aku tengok M kumaresan pun ada..rasanya ada dekat 500 orang gak la tapi tak tahu depa nak nak kayuh pi mana hahahah..yang aku tahu ACP Fawzi sempat bergurau dengan aku katanya aku nak kayuh basikal ni sampai rumah aku nanti hangpa pi ambik kakakakaka..nakal jugak ketua polis ni adeiii sengal!


10.Tamat Majlis aku dan team dah kelaparan..apa lagi bantai nasi lemak yang puan mimah beli kat simpang rengam kakakaka hentam je la...sebenarnya ada jamuan untuk VIP namun tak sampai hati aku nak tinggalkan my team...depa pun lapaq macam aku jugak so kita makan je apa yang ada...janji semua dapat rasa..maklumla kami ni jabatan kecik je peruntukan tak de beb..tu wang awam so kita orang belanja wang sendiri je setakat makan tu hah..tak de baju khas untuk kemerdekaan punyer..itu yang sebaiknya!!!


11.Balik umah aku singgah beli paper Sinar Harian dan paper kosmo sebab dua paper ni aku suka bace selain harganya murah hahahaha baca punyer baca terkejut tengok salah satu helaian di kedua dua paper dimana aku menang hadiah kakakaka wakakakaka menang hadiah peraduan Duniar Herbs kakakakakakakaka..tak tahu la dapat pe RM janji RM akakakakakaka itu RM kalu rupiah pun aku bantai beb.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan