Isnin, 11 November 2013

majikan arah pekerja ke bank untuk deposit cek majikan..pekerja kemalangan..boleh claim dengan perkeso


1.Hari ni aku buat siasatan kes kemalangan motorsikal melibatkan perjalanan pekerja nak pi masukkan cek majikan kat mesin deposit bank..kiranya kemlangan berlaku ketika si pekerja dalam urusan kerja la tu..kena plak arahan majikan..mahu tak mahu dia kena pi..

2.Lalu dalam perjalanan itu beliau telah terlibat dalam kemlangan di langgar sebuah kereta di Lampu Isyarat di pekan mersing..maka terukla kecederaan..koma lama gak la beb..teruk kecederaan kepalanya..tapi insha allah akan pulih..jangan risau bro.saya telah cuba bantu apa yang termampu..



3.Apa yang aku nak jelaskan dan cube timbulkan disiniadalah berkenaan tugasan yang diarah oleh majikan itu...JIKA MAJIKAN MENGARAHKAN PEKERJA MELAKUKAN KERJA UNTUK SYARIKAT SEPERTIMANA KEJADIAN DIATAS MAKA JIKA BERLAKU APA-APA KEMLANGAN DALAM PERJALAN ITU MAKA BOLEH LAH BUAT TUNTUTAN DENGAN PIHAK PERKESO..cara buat tuntutan sepertimana cara2 tuntutan kemalangan jalan raya biasala..carila kat blog aku ni ada caranya..

1 ulasan:

  1. salam tumpang tanya..kwn saya kemalangan dlm perjalanan ke tmpt kje..dlm kes ni dye songsang sbb nk cepat..jadi dye wt report polis semua n dh hbtar details yg diperlukan oleh pihak perkeso..kiranya rayuan dye ditolak ke sbb salah dye jugak..teruk jugak dye cedera patah kaki dan tangan..ditolak ke rayuan nya?

    BalasPadam