Sabtu, 5 Oktober 2013

karnival MINDEF 2013@Dataran Kluang


1.Hari ni aku berkesempatan ronda2 kat Karnival MINDEF (Kementerian Pertahanan) er er er (yang sebenarnya aku dijemput ke sana adehhh ) yang diadakan di Dataran Kluang, karnival ni berlangsung dari 4hb-6 Oktober 2013..karnival mindef sudah semestinya menonjolkan pelbagai kegiatan ATM dari 3 cabang..darat,udara dan laut...tentera sungai tak dak!!!hehehe bagus juga kalau karnival ni bawa sama rejimen sempadan tu...


2.Tetapi cuaca agak panas,tambah2 la ni musin demam..agak tak sesuai bawa budak2 ikut sama. lagi2 anrata jam 12-3 petang...panas beb kat dataran kluang tu..kalau lama2 pusing kompem leh demam aku rasa..pun begitu karnival ini menyediakan pelbagai pameran yang cukup menarik untuk dikunjungi..termasuklah sesi pemilihan terbuka anggota tentera dan lain2 lah..tak rugi aku rasa kalau hangpa pergi..er er ade jualan alatan sama macam tentera la geng...er er maksud aku jam military tu cantik siottttt ramai orang beli!!!!



3.Yang paling aku suka bab masuk ke survival village..yakni khemah yang mempamerkan pelbagai alatan/tumbuhan/perangkap dan bahan2 ikhtiar hidup anggota tentera di kala operasi di hutan...tapi kebanyak tumbuhan yang dipamerkan banyak yang aku dah biasa makan hahahaha..maklumlah aku ni budak kampung..termasuklah minum air dari dalam rotan dan buluh..tu pun da biasa masa ikut geng2 tahan taut masuk hutan cari ikan hahahaha...bab2 perangkap binatang pun aku biasa la jugak kah kah kah tak jauh mana yan tentera buat dan yang aku dan ayah aku biasa bula masa2 kecik dulu :) adehhhh teringat memori aku dan ayah menjerat burung pulok hahaaha...






4.Tapi elok juga bawa anak2 untuk lihat karnival ni..budak2 muda, anak2 zaman la ni jarang terdedah dengan alat2 kampung aku rasa..tapi bawa anak tunggu jam 5-6 la petang sikit baru tak panas..


antara aset tentera yang dipamirkan :)

hehehe perangkap/jerat tupai hahahaha lepas ni aku nak buat lah..tadi dah belajar cara2 nak buat jerat ni..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan