Khamis, 9 November 2017

Khabar Gembira untuk Penerima Pencen Perkeso..Pencen Perkeso Naik!!!

1.Salam geng harap2 hangpa semua sihat hendaknya..Alhamdulilah Perkeso baru sahaja mengumumkan yang antara lain memaklumkan Penerima Pencen mereka akan menerima kenaikkan Pencen yang mana akan mula dibayar pada 26 disember ini!!!!!!!wah wah Alhamdulilah!Pencen ini meliputi Pencen untuk Faedah berkala hilang Upaya Kekal,Faedah Orang Tanggungan (FOT),Faedah Pencen Penakat dan Faedah Pencen Ilat!Untuk pembayaran tahun ini sahaja ia mencecah RM72.62 juta dan untuk pembayaran tunggakkan pelarasan kadar pencen tahun hadapan ia mencecah perbelanjaam RM238 jutaaa!Pehh banyak tu geng :)
2.Untuk makluman jugak ini merupakan kali ke 10 pihak Perkeso menaikkan kadar bayaran untuk Penerima Pencen mereka..hehehe kali terakhir ia dibuat pada tahun 2012, dan mengikut kebiasaanya ia disemak setiap 5 tahun sekali selaras dengan Akta Keselamatan social Pekerja 1969.Malas nak habaq banyak kat sini aku lampirkan pernyataan Akhbar berkenaan kenaikkan dan % kenaikkan pencen Perkeso ni hahaha hangpa baca lah sendiri kikiki...


 
3.Geng secara jujurnya Perkeso ni amat baik sekali dan banyak sungguh faedah2 yang disediakan..maka itu sebablah aku sering kali dok habaq kat sini kalau kita bekerja selain dari sector kerajaan maka mencarumlah dengan Perkeso..caruman kita kecilllll sahaja namun faedah yang Perkeso sediakan cukup2 besar sekali!!!pastikan saudara mara adik2 abang2 dan sahabat kita yang bekerja dicarum dengan pihak Perkeso!Kalau majikan tak carum dan tak daftar dengan Perkeso minta depa buat !Kalau tak buat ayuhhhhh adu sahaja ke mana mana pejabat Perkeso terdekat..kami ada cara nak mengajar depa apa erti pentingnya caruman itu dibuat!satu pesan aku jangan dok dengar mulut2 yang jahat dok kata macam2 depa tak kena depa tak tahu hahaha...tak faham mai tanya kat sini Inshallah ada masa aku jawab yang mana hak boleh jawab tu  hahahaha..hehehe kalau aku tak leh jawab hangpa pi jumpa pegawai Perkeso lah lagi senang hahahahaha depa hensem2 macam aku la kah kah kah kah

7 ulasan:

  1. salam tuan,sy nak tanya sikit dlm pglaman tuan la adakah pekara biasa apabila majikan tidak mahu bg kerjasama dlm proses claim penyakit khidmat?sy skang dlm step tggu jumpe jemaah doc

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam bro,
      1.Kalau majikan enggan bagi kerja sama kat saya dia salah orang hahahahaha saya keluar surat saman Jabatan je berdesup datang kikikiki..gurau aje bro!

      2.Alhamdulilah setakat ini majikan memberi 100% kerjasama pada pihak kami dengan cukup2 baik..setakat ini saya langsung tidak dihalang untuk masuk kemana mana sahaja di bahagian kilang tak kiralah tempat itu sensitive atau tidak demi untuk menyelesaikan kes2 saya alhamdulilah,begitu juga dengan dokumen2 sukit perubatan jika perlu saya akan dapatkan dan mereka memberi kerja sama yang baik demi pekerja mereka no problem bro setakat ni Alhamdulilah!

      3.Namun di pihak pekerja saya kurang pasti hehehe..apa pun majikan perlu beri kerja sama kalau ta bagi kerja sama kasi lapor kat Perkeso diam2 kita tahu cara nak bagi depa lembut hihihi..

      4.Semoga Berjaya bro dalam tuntutan.

      p/s Ada majikan takut kalau saya masuk siasat untuk penyakit khidmat..yela ini tak kena itu tak kena kah kah kah..depa takut kilang depa tak ikut piawaian keselamatan!!!!

      wasalam

      Padam
    2. hehehe..sy nak smpai tahap ni tuan,kadang malu,segan...pihak atasan mcm2 ckp..nak amik tindakan la kalau claim ni xberjaya..harap2 rezeki ada,wlaupun bjaya xdpt duit pun sy puas hati..janji dia tau apa kita alami...kalau x berhuhu hu jele

      Padam
    3. hahaha ITU HAK KITA TIADA APA YANG NAK KITA MALU KAN BRO!!

      2.Apa guna caruman Perkeso tiap2 bulan kalau kena sesuatu sebab KERJA kita malu nak claim???

      3.Mungkin bila bro BERJAYA selepas ni ramai akan turut jejak langkah bro hahaha sama sama kita lihat nanti kih kih kih saya dah banyak jumpa kes macam ni kikikiki

      Padam
    4. t.kaseh tuan share apa yg patut..doa kan sy berjaya hehe,tp ada hikmah juge sy sakit slipdics ni..bnyak dah alatan kerja di upgrade
      #dok balik kapom ko tue?

      Padam
    5. hahaha balik kapung bule 12 ni hahaha

      Padam
  2. Maaf bertnya pelarasan kenaikkan kdr pencen hnya utk pnerima sebelum dan pda thun 2014 shj ya?utk pnerima pencen socso 2015 dn shgga trkini 2017.'kdr pencen kekal spt asl yer?mohon pencerahan

    BalasPadam