Rabu, 11 Februari 2015

Datuk Nur Jazlan@IKWAS..bodek lebih2 tak leh bawa ke kubur pun

 
1.Pada 9 Februari 2015 yang lalu Alhamdulilah aku diberi kesempatan untuk mengikuti satu program syarahan anjuran Institut Tadbiran Awam Negara (INTAN) Wilayah selatan atau lebih dikenalai sebagai (IKWAS)..program tersebut dinamakan IKWAS EXECUTIVE TALK..perbincangan berkaitan Transformasi Tadbir Urus dan Integriti dalam Perkhidmatan Awam..penceramah jemputannya adalah Pengerusi Jawatan Kuasa Kira2 Wang Negara (PAC) iaitu YB Datuk Nur Jazlan bin Tan Sri Mohamed ..Ahli Parlimen Pulai lau tak silap aku..
 
 
2.Topik yang dibualkan dan disyarahkan adalah berkaitan Integriti dalam perkhidmatan awam..rasanya..program ini dihadiri oleh ratusan kakitangan awam...tajuknya sudah bagus..penganjuran programnya amat baik..tentang Integriti..namun sayang 1000 kali sayang..pengisian ceramah rasanya tidak memadai..satu demi satu aku ikuti syarahan YB Datuk Nur Jazlan tidak sepertimana yang aku harapkan..tidak sepertimana terbukanya beliau menulis di blognya..setidak tidaknya ada sesutau benda yang menarik untuk beliau ulas...untuk beliau kupas..tapi sayang ucapanya beliau sedikit merapu tanpa fakta dan hujan yang konkrik...bila ditanya kedaan ekonomi Negara..jawapan beliau sangat klise..ok ok ok..tidak menjawap persoalan sebenar..tidak mampu merungkai kebimbangan sepertimana kebanyakan rakyat rasai...tidak cukup jawapan begitu bro..kamu pengerusi PAC..kamu sepatutnya adalah jawaban yang lebih jitu pada persoalan itu hahahaha..
 
 
3.YB Batuk juga ada mengatakan keperluan menubuhkan Insitusional Memori untuk menyimpan sebarang keputusan kerajaan melalui IT hahahaha katanya supaya benda ini yak ni semua keputusan yang dibuat kerajaan tidak hilang...yaaaaaa keputusan direkodkan dalam IT tidak hilang...namun boleh juga dihilangkan hahahaha..malasla aku nak bagi contoh...dulu riuh kata kemasukan data keluar masuk altantuya dihilangkan di padamkan kan kan kan..hahahaha..payah juga kan Datuk :)
 
4.Aku cuma setuju bab kira2 47% pegawai kerajaan menolak BN itu betul...dan itu fakta..pada PRU lalu..hehehe tu betul datuk..saya juga setuju dengan datuk bahawa sepertimana datuk katakana "BODEK2 TAK LEH BAWA KE KUBUR" hahaha...yang tu amat saya setuju..tapi saya langsung tak setuju dengan tindakan datuk yang marah pada jabatan agama yang mengambil tindakan keatas betina2 yang memeluk artis K-POP..wahai datuk..itu tangungjawab mereka..tangungjawab mempertahankan akidah..tangungjawab mempertahankan anak muda mudi dari terpesong..tak kan datuk tak tahu..adehhhhh janganla nak open sangat sampai melanggar syariat islam...itu la aku kata cakap pasal integrity tapi datuk cakap pun tak betoi...saya lebih suka pada tulisan datuk dalam blog dato dan Malaysia insider tapi saya cukup terkilan pasal syarahan datuk tempoh hari yang saya rasanya tidak mencapai dan menepati apa yangs aya harapkan dari datuk..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan