Isnin, 17 September 2012

Diamond Hill Resort Jalan Padang Tembak@Kluang


1.Hajat hati sempena cuti panjang hari Malaysia aku ingat nak bawak anak2 jalan2 tapi lupa plak nak tempah hotel awal2 kakakakka wal hasilnya maka penuhla semua hotel yang aku nak pi tu adehhhh kesudahannya terdampai la kat rumah ni dengan 'seronoknya'..tapi kalau nak pi trip jauh pun penat gak tambah aku balik raya hari tu pun kepenatan drive tak hilang2 lagi ni...tu bab drive kepenatan 'isi poket' pun leh tahan gak la wakakakaka.


2.Tapi untuk tidak mengecewakan anak2 dan diri sendiri hehehe aku pi je lepak di resort kat rumah aku ni hah kakakaka..dah banyak kali pi tempat ni atas urusan kerja..tapi untuk anak2 ni kali pertama bekali,tak jauh pun eh dekat rumah aku lebih kurang 5km je..biasala kalau resort dekat rumah jarang nak pi.hehehe tempat jauh jugak yang dok pi hm hm..jom baju mandi dah siap jom kolam :)


3.Jadi pagi ni aku bawak anak2 aku ke Diamond Hill Resort Jalan Padang Tembak kluang, perjalanan just 5 kilometer hehehe..bekali tak sampai 15 minit pun ehhh,yang tak biasa pi tu mai aku habaq..Diamond Hill resort ni terletak di Jalan Padang tembak kluang ..hangpa lalu ikut jalan kluang-mersing..bila tiba di trafic light jalan padang ttembak hangpa belok kanan..jalan tu jalan padang tembak er er tapi boleh tembus ke kota tinggi melalui bandar tenggara tuuuuu..senang cakap bilamana hangpa lalu sini nampak kem tentera batu 3 kluang hangpa depan sikit jumpa trafic light padang tembak la tu dan belok kanan hehehe





4.Bila dah belok kanan hangpa jalan lurus je jalan laju2 jalan ni tak luas mana pun ehhh dan bukan jalan tuk drif kakakaka..hangpa laju maka hangpa kompem terlepasla beb..dekat je..agak2 bila dah jumpa bangunan syrikat mersing Omnibus belah kanan jalan maka hangpa jangan lajula slow2 tnegok kanan jalan lagi hahahaha dan jumpa stor dan pejabat SWM Kluang maka jalan depan sikit maka jumpala papan tanda diamond hill yang kecik tu hah..sillap tengok kalau laju kompem hangpa terlepas la beb..





5.Masuk sini depa ambil tiket dewasa rm6..kanak2 rm4..time aku masuk tadi taukeh tu tak ambil tiket tuk anak aku hehehe..bekali masih kenal aku lagi la tu..parking kereta luas beb hangpa jangan risau..air kolam memang best sebab ianya air gunung beb hehehehe sejuk tuuuuuu...air gunung dari gunung lambak sememangnya sejukkkk




6.Kat sini jugak ada kedai untuk makan tapi jual makanan ringgan je la..sebab kebanyakan fmili yang mai sini just nak mandi kolam je la macam aku kakakakka dan mereka dan aku juga semuanya bawa bekal dari rumah hehehehe..tapi kalau lapar lagi dan bekalan makanan habis hangpa leh order mee segera dari kedai makan kat dalam ni hah hehehe ada meggi goreng je la...tapi kalau nak makan kat luar pun kedai makan tak jauh pun beb..





7.Tadi masa aku pi ramai jugakla orang mai sini..nowww kolam time untuk anak2 hehehehe..yang bestnyer kat sini kolam nyer redup dan tak panas hehehe de banyak pokok kelapa tepi kolam..pasai tu jadi tak panas

















mempunyai tandas dan juga bilik persalinan yang selesa..


ni hah kaunter tiket bergerak hehehehe..apek ni la yang dok kutip duit tiket ni hehehe




Tiada ulasan:

Catat Ulasan