Selasa, 3 Mei 2011

Khidmat untuk rakyat mersing:Temui pegawai PERKESO di Pejabat penerangan mersing

1.Majikan,pencarum,pekerja atau siapa sahaja diri anda jika anda mempunyai permasalan berkaitan PERKESO terutamanya melibatkan kawasan-Kawasan Mersing,Endau,Tenggaroh,Jemaluang dan sebahagian Tanjung Gemuk di rompin boleh lah kiranya hadir ke pejabat penerangan mersing pada setiap hari Rabu pertama pada setiap bulan, ini kerna pihak pejabat PERKESO kluang yang bertanggungjawab ke atas kawasan-kawasan tersebut telah mengambil inisiatif untuk memudahkan@mempermudahkan pelangan berurusan.
Dengan kata lain hangpa tak payahla bersusah payah naik bas,naik teksi mahupun naik kereta sendiri ke Kluang dengan jarak pergi dan balik mencapai 200 kilometer lebih!!!dah la kena tuang minyak mahal lagi,naik bas jalan Ya Allah bengkang bengkok..depa kata jalan maut..jauh plak tu..silap2 nak kena datang lagi dan lagi jika dokumen tak lengkap bla bla bla bla akhirnya hangpa jugak yang rugi..dari menangung kerugian yang menyebabkan hangpa duka nestapa muram durjana sampai tak leh lelap mata maka elokklah kiranya hangpa jangan duk lepaskan peluang keemasan ni!Hangpa jangan risaula pegawai PERKESO yang duk bertugas kat pejabat penerangan mersing tu baik-baik belaka ehhh hensem-hensem semua ehh kekeke..tak dak jenis makan manusia punyer..hangpa masuk pakai kopiah kompem keluar pun pakai kopiah tak kan tukar kopiah jadi topi keledar eh kakakaka..

lau naik kabutar 1 hari 1 malam belum tentu leh sampai bekali kakaka

deyyy mchaa ini sini naik kalu kasi cepat sampai sikit hehehe

er kalau naik ini..kompem xsempat sampai ke pejabat kluang hahaha
yang niiiiadeiii kakaka juga xsempat sampai kot kakakaka
mau pi mana..itu socso kluang jalan duku jugak

2.Pada dasarnya nak habaq mai..sejak sekian lama program turun padang ini kita dah lakukan, namun yang menjadi dukacitanya sejak akhir-akhir ini ianya agak kurang mendapat sambutan,pasal apa kurang sambutan aku pun tak tahu..takkan la nak sediakan makan minum percuma baru hangpa nak mai hahahaha lingkup beb..pejabat mana yang ada sedia makan minum kat pelangan kat malaysia ni..habaq mai sat hahaha..tiap2 hari aku nak pi lau pejabat macam tu...er er ini time hari keluarga kita ni kakaka ni la satu2nya kaunter de makanan tauuuu tauuuu
Namun semasa di awal pelancaran program ini sejak berbelas tahun dulu pihak perkeso turun bertugas di pejabat penerangan mersing untuk 2 minggu sekali namun akhir-akhir ini oleh kerna kekurangan sambutan maka ianya telah dikurangkan kepada hanya setiap rabu minggu pertama sahaja untuk setiap bulan,dengan bahasa mudahnya hanya sebulan sekali untuk rabu minggu pertama.Namun ada betul juga pendapat yang mengatakan kekurangan sambutan ini mungkin dek kerna kekurangan kes kemalangan dikawasan ini..ada betulnya juga..dan ada betulnya juga kawasan perindustrian di mersing agak malap sejak akhir2 ini..betul jugak tu..

bersama penaja zoo johor kakakakaka

3.Semasa pegawai perkeso turun padang bertugas di pejabat penerangan mersing pelbagai masalah boleh diutarakan dan pelbagai dokumen boleh diminta cuma jika melibatkan cetakan penyata sahaja yang belum boleh dilakukan..nak tanya apo pun tanya lahhh..yang duk pi duty kat sana semua yang terbaik punyerrrrrr!!!yang leh dikatakan serba boleh dan pakar la jugak hahahaha..

pehhh ping pong beb..ada berani???

kami sudi mendengar luahan sanubari permasalahan anda..dengan tanpa tapisan dan kekangan..segala aduan dan maklumat dirahsiakan..kami mempunyai banyak masa untuk anda hahahaha cakap la sepuasnya..tanyala apa yang terbuku dihati..er er jangan tanya dah kahwin ka belum dah kakakaka..karang tak pasai2 aku tak leh pi mersing lagi kakakaka....kita orang dah pi kursus senyum wooooooo kita olang senyum ajeeee lani kekeke walapun $$$ xdak pun senyum wooooooo hahaha bagus gak kusus mcm tu

4.Adalah amat diharapkan agar penduduk di kawasan ini tidak melepaskan peluang untuk berkunjung ke pejabat penerangan mersing jika mempunyai sebarang pertanyaan dan sebarang permasalahan berkaitan perkeso.Kerna dari sambutan andalah kami berada disini semata-mata untuk menyumbang bakti dan khidmat kepada masyarakat..oleh itu jangan persiakan peluang dan ruang yang diberikan...kalau hangpa tak tahu pejabat penerangan mersing kat mana hang pi la dekat2 sekolah bandar mersing tuuuu x pun depan perpustakaan awam mersing..er er tak jauh dari pejabat imigresen mersing...pusing2 kompem jumpa daaaaa er er ini bukan ..dan bukan tempatnya..silap silap..hihihi

hehehe ni baru betui...hangpa guna kanta pembesar la weiii malas aku nak edit gambor ni hehehe

ok la...nak pi makan duluuuuuu..ingat tu peluang dan ruang yang ada perlu dimanfaatkan sebaik mungkin..

sebut pasal peluang dan manfaat teringat plak memori lama..

1 ulasan:

  1. cam kenal je stiker tu.... tp di mana yaaaaa????

    BalasPadam