Rabu, 21 Disember 2011

Kursus siasatan penyakit khidmat@de palma Hotel


1.Dari 18/12/2011 until 21/12/2011 aku diarah hadir Kursus Penyiasatan Penyakit Khidmat..macam biasala bila bersifat arahan mahu ka.. tak mahu ka.. kompem nak ne pi la jugak..biarpun pada masa itu tuhan aje yang tahu perasaan aku ni..dengan anak yang demam terlantar dirumah di tambah plak dengan suasana banjir disini adehhhh nak buat macam mana tak pergi nanti aku jugak yang kena...kerja makan gaji macam ni la....kadang kala nyawa keluarga jadi taruhan....sian anak aku hari tu demam 40 darjah C tau..hampir nak ne tahan wad!Banjir dah di belakang rumah!!!!denagn berat hati aku bertolak ke de plama KL...demi tugas dan amanah..


kena gak ambik darah..sian Nur Qaisara humaira

2.Oleh kerna nak pi Kursus pun dah berat hati dek anak demam teruk di tambah dengan amukan air banjir yang pada bila bila masa boleh memasuki rumah maka aku berlepas ke de palma agak lewat..tiba di KL suasana dah magrib dah..Kursus mula lepas Isyak..adehhh kelam kabut aku..namun sempat gak le masuk sebelum Kursus ni dirasmi :)


3.Kursus penyiasatan penyakit khidmat ni amat penting bagi aku dan geng siasatan...banyak yang nak kena aku belajar..yang nyata kursus ni macam kursus nak jadi Doktor beb hahaha yang ajarq aku pun 3 orang Doktor pakar beb..leh kata kursus macam kursus kedoktoran la hahahaha..dari 18-21/12/2011 aku diajar bermacam macam teknik siasatan penyakit khidmat dan pelbagai penerangan berkenaan penyakit khidmat..antaranya penyakit berkaitan trauma,penyakit berkaitan aasbestos,bunyi bising,timah hitam, dan banyak lagi lah..ianya semua berkaitan pekerjaan..ye aku janji Ilmu yang aku dapat ni akan aku kongsi dengan korang...tunggu aku rest dulu la hahaha ni baru nak rest selepas balik kursus ni...relax dulu beb..banyak nak kongsi brooo


4.Hari kedua kursus sarat dengan pelbagai pengajian..pehhhh pening aku dnegan istilah perubatan yang agak asing bagi aku..macam2 lah!yaaa betul la kursus ni macam belajar nak jadi doktor beb hahahaha..nasib baik 3 doktor yang mengajar aku dan geng siasatan semuanya baik!!!



5.Hari ke 3 aku dan geng siasatan mula masuk kilang buat siasatan dan kilang itu biarlah rahsia :)banyak kes penyakit khidmat kat sini..hm hm layan gambar dulu beb..nanti episod akan datang aku hurai satu persatu bab2 Ilmu yang aku belajaq tu demi pekerja yang tercinta hehehe..kerja demi Agama bangsa dan negara ..biar pengorbanan aku berbaloi hadir kursus ni..biar rakyat yang berhak pesakit yang berhak dapat apa haknya..





6.OOO ye sebut pasal penginapan kat sini Alhamdulilah..hotel de palma Ampang sememangnya mesra Islam..dengan surau di tingkat 3 sentiasa melaungkan Azan ketika masuk waktu solat 5 waktu..Alhamdulilah sejak Pakatan menguasai selangor hotel ini amat berubah sama sekali..ia cukup positif!!!Bab makan Alhamdulilah..makan tengahari ada budu dan ulam ulaman yang tak pernah putus...ada jantung pisang,pucuk ubi aaa macam2 ulam lah!



7.Last day hehehe aku dah tak sabaq nak balik jenguk anak bini..dengar berita siang malam tak lena tidur..kursus tetap hadir tetap jalan macam biasa..jauh disudut hati aku tak lena tidur sebab pikir anak tak sihat dan banjir...


Yesssss balik rumahhhhhhhhhhhhhhhhhhh...aku janji ada masa sikit nanti aku habaq la kat sini satu persatu bab2 sakit@penyakit khidmat yang berpunca dari pekerjaan...bla bla bla leh tuntut dengan perkeso@socso OK!

sejuk hati@Nur Qaleesya humaira..

2 ulasan:

  1. daerah kluang memang tgh banjir terukkan.. harap2 x la seteruk banjir tahun 2006 dulukan..

    get well soon nur qaleesya humaira.. comel last pic tu..

    BalasPadam