Selasa, 21 Februari 2012

sembang malam


1.Dulu aku pernah janji nak kongsi bab berkenaan beberapa perkara penting berkenaan penyakit khidmat yang patut hangpa semua tahu..tapi dek kerna kesuntukan masa dan ruang nanti aku habaq lain kali la ye..banyak masa lagi kan..la ni busy sangat..masuk blog pun sekadar singgah sekejap je...just tengok apa yang patut...busy sampai kadang2 anak pun terbawa dan terpalit sama adehhh..


muaahahahaha..kepenatan..nak ikut sangat masuk sawmill kakakakaka..


2.Hari demi hari kerja silih bertambah..hari demi hari statistik kemalangan ditempat kerja nampak gaya tiada penurunan..tak tahu nak kata apadah...kalau bukan dek kemalangan di kilang..kemalangan jalan raya pergi dan balik kerja juga semakin meningkat...banyak orang muda terbabit..tak tahula maybe gaya depa naik motor mcm naik jet ka apa...yang pasti semua tak nak kemalangan...nak jadi nak buat macam mana..banyak gambar ngeri aku snap..semua melibatkan bencana kerja..tapi nak upload tak bolehla..silap2 aku plak kena tatatertib...tapi yang pasti juga adalah betapa kesedaran orang ramai khususnya para pekerja telah semakin meningkat...depa tahu dah kalau kemalangan melibatkan pekerjaan maka tempat pertama depa tuju adalah pejabat perkeso...ini satu kebanggaan juga...depa dah mula sedar hak depa!majikan tak daftar hangpa buat je aduan...aku sedia mendengarnya hehehe...er er setiap pagi kena brifing woooo..kikikiki..


3.Aku dok perhati program kempem macam sia2 aje...nak kata membazir pun boleh gamaknya kekeke...sebab statistik duk macam tu jugak!aku nyer jabatan pun ada duk masuk kilang..siap bagi helmet percuma(helmet baru tuuuu)tapi...statistik kilang tu tetap kemalangan tinggi jugak!


4.Psal apa kemalangan tempat kerja masih banyak????tak dak trend penurunan????adakah kerna mesin digunakan terlalu uzur???adakah depa tak cukup rehat???adakah depa melakukan kerja sambil lewa???adakah majikan mereka tak memberilatihan???ahhhhh banyak nak kena kaji dan kaji!!!!
hehehe depa ni duk tengah pikiaq la tu kekekeke sapai berkerut dahi tu kakakaka


hm hm...hehe lamo tak tengok makluk ni ..last2 duk main kat pagar rumah plak

1 ulasan: