Isnin, 2 Februari 2015

Bayou lagoon park resort

 
1.Salam geng..baru2 ni sempat aku bawa family aku pi jalan2 di Bayou lagoon park resort kat bukit katil Melaka..Ok juga tempatnye geng...boleh lah setakat bawak anak2 jalan2 dan mandi kolam kat situ..harga bilik masih lagi berpatutan geng..hehehe tak sempat nak snap gambar bilik lak :)
 

 
2.Tiket masuk mini tema airnya pun tak la mahal..boleh digunakan untuk dua hari plak tu bagi yang menginap kat resort tu la...macam aku pi 2 hari 1 malam jadi hari pertama dan kedua masuk hanya bayar satu kali aje la....gelang masuk tu tetap boleh digunakan untuk hari kedua hehehe..
 

 
3.Kat dalam taman tema tu takla besar sangat tapi boleh la dengan harganye tu..puasla jugak anak2 aku mandi geng hehehe..
 
 
 

2 ulasan:

  1. Salam. Saya nak bertanya. Saya telah mengalami kemalangan semasa dalam perjalanan ke tempat kerja pada bulan lepas(Jan 15) dimana tulang 2nd, 3rd metatarsal dan tulang kuboid telah patah dan dimasukkan besi. Saya mendapat mc selama 6 minggu. Saya telah membuat tuntutan hilang upaya sementara pada minggu lepas. Adakah patah tulang tersebut dianggap hilang upaya kekal?

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam tuan..
      1.Untuk kes kemalangan semasa dalam perjalanan ke tempat kerj atau perjalanan balik kerja atau juga perjalanan dalam waktu rehat yang dibenarkan setelah tuan menghantar boring tuntutan kemalangan maka pihak perkeso akan membuat siasatan..jika disahkan perjalanan tuan ke tempat kerja tiada lencongan maka kes akan disahkan bencana kerja dan bayaran Hilang Upaya Sementara akan dibuat (bayaran MC) tuan juga berhak untuk membuat tuntutan bil2 perubatan.

      2.Berkenaan Hilang Upaya kekal (HUK) TUan boleh memohonnya setelah tuan telah pulih atau setelah tiada lagi cuti sakit dikeluarkan kepada tuan...untuk menentukan tuan dapat tafsiran Hilang Upaya Kekal atau tidak ianya terpulang kepada Jemaah Doktor (JD) yang bersidang yang akan memeriksa tahap cacat kekal yang tuan alami...pada saya jika tuan patah dan anggota badan bengkok dan tiadak seperti sedia kala maka ianya cacat kekal lah..Namun adalah menjadi KUASA pihak Jemaah Doktor untuk menilai sama ada kecederaan tuan bersifat kekal atau telah pulih sepenuhnya.

      wasalam

      Padam