Isnin, 9 Mac 2015

Skuad Pantas PERKESO Johor

 
1.Hari ni ke Pejabat PERKESO Johor hehe ada mesyuarat Skuad Pantas PERKESO seluruh Negeri Johor..Alhamdulilah mesyuarat berjalanan dengan baik..banyak kejayaan kejayaan yang telah dicapai oleh Skuad Pantas ni..cukup cepat dalam menyelesaikan sesuatu kes..hebat skuad ni,nak harap pujian orang tak dak nyer baik puji diri sendiri hahaha..bab2 aduan bab2 nak cepat selesai kes bising sana bising sini bila dah selesai tak dak ehhh terima kasih ka apa hahahaha..puji jauh sekali hahaha but no hal itu kerja punye pasal lalalala berkhidmat untuk rakyat lalalala dari rakyat untuk rakyat kekekeke
 
 
2.Sebut pasal Skuad Pantas PERKESO ni ia diwujudkan untuk menyelesaikan sebarang tuntutan kes dengan kadar segera..kes2 yang mendapat perhatian umum,kes2 yang dapat dikesan melalui liputan media massa akan diserahkan kepada Skuad Pantas untuk diselesaikan dengan segera. Syukur Alhamdulilah setakat ni Skuad Pantas PERKESO seluruh negeri Johor memainkan peranan yang cukup berkesan...menyelesaikan kes dalam masa 1 hari sebaik maklumat diterima...ini telah menjadikan Skuad ni amat istimewa...dapat bertindak dengan cepat dan tepat.
 
 
3.Sebenarnya banyak sangat kejayaan Skuad Pantas ni..tapi mana boleh nak didedahkan disini hehehe..kewujudan Skuad ini tidak meminggirkan kes2 tuntutan yang dihantar dengan cara biasa hehehe kes2 itu diberi keutamaan seperi biasa siasat dengans egera inshaallah bayaran dibuat dengan kadar segera jika kes tuntutan itu adalah betul2 melibatkan bencana kerja..

5 ulasan:

  1. Assalam Tuan,saya disahkan mengidap kanser darah(non hodgkin Lymphoma) tahap 4 pada November 2014,Saya telah berhenti kerja pada 31 March 2014,(sebelum di sahkan saya ada kanser darah)saya telah tidak berkerja sejak dari April 2014 akibat saya sakit perut(tanda awal kanser darah )saya telah keluar masuk hospital sejak 2013 akibat sakit perut kronik ,saya sedang menjalani kemoterapi,yg menurut doktor hanya untuk mengawal penularan kanser saya,doktor memaklumkan peratus untuk saya sembuh adalah tipis,(saya tidak akan mengalah).saya tidak dpt berkerja untuk menyara isteri dan 5 anak saya,adakah saya layak untuk memohon pencen ilat?jawapan dan penerangan dari tuan amat saya hargai,sekian terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wkumusalam tuan..saya harap tuan tabah dalam melawan penyakit yang tuan alami Inshaallah tuan akan kembali sihat saya doakan untuk kesihatan tuan.

      1.Saya sarankan tuan segera ke pejabat perkeso terdekat untuk membuat semakan sama ada caruman tuan layak untuk memohon pencen ilat atau sebaliknya.

      2.JIka memenuhi syarat caruman tuan bolehlah memohon pencen ilat melalui dengan mengisi boring tuntutan Ilat....saya berharap sangat tuan segera ke pejabat perkeso terdekat

      Padam
    2. Terima Kasih atas doa dan penjelasan Tuan.

      Padam
  2. Assalamualaikum...saya ingin bertanya... saya mengalami kemalangan motosikal tahun lepas.. saya mendapat mc selama 2 bulan akibat kecederaan pada tulang belakang saya.. saya sudah mendapat faedah hilang upaya sementara saya.. akibat menanggung kesakitan yang semakin bertambah saya sudah menghantar permohonan untuk tntutan faedah hilang upaya kekal.. Soalan saya adakah saya layak mendapat faedah tersebut? dan berapa lama masa yang diambil untuk saya mendapat faedah tersebut selepas saya berjumpa dengan jemaah doktor perkeso? Terima kasih.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam geng...saya doakan supaya cepat sembuh..jada kesihatan badan...untuk maklumat tuan boleh aje membuat tuntutan kekal tak jadi masalah..sila ke pejabat perkeso terdekat tuan.

      wasalam

      Padam