Ahad, 18 Jun 2017

buat tuntutan pencen penakat perkeso selepas 21 tahun suami meninggal!

1.Salam geng..hari ni baru ada masa masuk blog ni hahaha..bertabahlah wahai kawan2 yang banyak dok tanya soalan kat blog ni yang belum sempat nak  dijawab haha Inshallah ada masa kan ku balas satu persatu..ku rindu sangat nak jawab soalan soalan hangpa hehehe :)
2.Ohh ya geng..aku hari ni ke felda Ulu Belitong lagi..hehe seingat aku dah 3 kali kot untuk penyerahan cek bayaran Pencen Penakat Perkeso..kebanyakkan kes2 tuntutan Pencen Penakat kawasan ni melibatkan tuntutan lama yang mana melibatkan belasan tahun lamanya..tup tup mereka baru tahu suami pernah mencarum Perkeso..dan layak memohon Pencen Penakat selepas kematian suaminya..seperti aku dok habaq selama ini untuk mohon Pencen Penakat Perkeso perlu memenuhi syarat kelayakan caruman dan syarat kelayakan umur semasa kematian berlaku..la ni umur tidak lebih 60 tahun..syarat kelayakan caruman pulak sekurang kurang dok ada 24 bulan caruman dalam tempoh 40 bulan bekerja hehehehe..kalau tak paham hangpa pi perkeso lahhh!..pihak Perkeso tak kan tahu hangpa mati ka dak mati ka suami hangpa mati ka hidup ka...so bila pasangan kita mati dan dok ada mencarum dengan Perkeso maka hangpa pi la ke pejabat Perkeso terdekat untuk buat semakan kelayakan tuntutan Pencen Penakat..senang aje nak semaknya satus en pun Perekso tak caj ianya sentiasa PERCUMA!
3.Kisah sang suami meninggal dunia kira-kira 21 tahun yang lalu dan baru isteri tahu arwah layak memohon pencen penakat dari perkeso..dan dalam bulan Mei yang lalu isterinya datang ke pejabat kami..dan hasil semakan layak memohon pencen penakat dan sebaik menerima tuntutan itu pihak Perkeso segera memproses tuntutan tersebut dan hasilnya bayaran segera FPM (Faedah Pengurusan Mayat) dan bayaran Pencen tertunggak telah dibuat pada hari ini di mana bayaran tunggakkan pencen Penakat Perkeso sejak 21 tahun lalu berjumlah lebih 68,980.79 sen hehehe banyak jugak tuuuu dan beliau juga akan menikmati pencen seumur hidupnya :) pehh raya sakan akak kita tahun ni hehehe..Cek bayaran tunggakkan Pencen Penakat Perkeso telah disampaikan oleh YB Vidyanathan Ecxo Sumber Manusia Negeri Johor di rumah penerimnya di felda Ulu Belitong pada hari ni :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan