Sabtu, 23 Februari 2013

jatuh tangga di tempat kerja dan cara buat tuntutan dengan perkeso



 1.Bagus jugak pejabat satu  ni..kat mana2 tempat yang boleh mengundang bahaya kat opis ni akan ditulis hehehe..sampai nak naik tangga pun depa tulis peringatan..pehhhhh bagus2 betul2 majikan yang prihatin..sebab apa depa buat macam ni???sebab akhir ni banyak kes jatuh tangga ditempat kerja hahahaha..macam2!bab jatuh tangga ditempat kerja ni berlaku bukan hanyha dikilang ini sahaja tapi ditempat lain pun ada!!



2.Hangpa jangan tak tahu aku banyak kali siasat kes2 jatuh tangga macam ni hahahahaha macam2 versi cerita ada...so tak kira mana2 tempat kemalangan boleh aje berlaku.bahaya nyer jatuh tangga ni banyak beb..leh patah tanggan,leh retak tulung pungggung,leh juga jadi retak tulang belakang beb..jangan memain banyak kes melibatkan tangga tauuuu..tu tak masuk lagi bab jatuh dalam bilik air..hehehe nanti ada masa aku habaq la pasai benda ni..sebab  kes2 sebegini makin hari makin meningkat juga ni...ia bukan kes terpencil tau..sentiasa ada kes sebegini!bila kes jatuh sebegini berlaku ditempat kerja prosedur permohonan tuntutan dengan pihak perkeso sama aje..macam biasa pi opis perkeso terdekat ambil borang tuntutan kemalangan (borang 21) maka suruhla majikan isi dan hantarnya bersama borang 10,slip gaji enam bulan sebelum kemalangan berlaku,borang 8A enam bulan sebelum kemalangan,slip bayaran caruman perkeso 6 bulan sebelum kemalangan,jika perlu sedikit peta lakar (mudah nak tengok pergerakan sebelum jatuh tangga dari amana hendak kemana hehehe)salinan puch kad kerja bulan kemalangan,cuti sakit asal (MC)jika perlu laporan perubatan pihak perkeso akan minta..jika tak minta tak payah la nak bagi hahahaha..er er tapi kalau jatuh kat tempat mcm anak2 aku ni dok main tak leh nak claim la hahahahahaha la la la..jatuh masa kerja aje..jangan cari penyakit!


3.Banyak kaedah nak siasat jatuh tangga ni senang aje hahahah nak tahu jatuh kat mana2 cukup2 senang..so biar ikhlas dan jujur bila buat tuntutan..jika tuntutan palsu hangpa akan dihadapkan kat Mahkamah!cukup2 senang nak tahu tuntutan itu palsu atau betul2 berlaku ditempat kerja..ini baru masuk bab jatuh tangga di tempat kerja hahahaha..nak ne siasat beb..tapi tak leh nak bagitahu la macam mana siasatan dibuat tu rahsia kami la hahaha..OK cukup setakat ni tuk hari ni..nak kuar pi cari roti canai sat hahaha hari minggu yang hujan kat sini beb coollllll :)

best bila dapat bawak budak ni bersantaii..cukup untuk menjadi terapi tekanan kerja aku ni..dum dum dum dum dum dum tengok tarian singa kakakakakakaka


Tiada ulasan:

Catat Ulasan