Rabu, 6 Mac 2013

siasat kes@Layang Estate :)


1.Hari ni aku masuk Ladang Layang milik sime darby hehehe..macam biasa siasat kes kemalangan melibatkan pekerja di ladang ni.Jangan tak tahu..kemalangan melibatkan jalan ladang agak meningkat sejak akhir2 ini..mungkin kerana kebanyakkan jalan ladang masih tidak elok..struktur jalan berlubang dan tidak rata bekali..bila hujan jalan licin!!!


2.Untuk siasat kes kemalangan melibatkan pekerja ladang aku biasa pi jumpa dengan HA Klinik Ladang (pembantu perubatan Ladang) sebabnya HA Ladang adalah orang yang pertama akan merawat pekerja yang kemalangan dalam ladang..hehehe kiranya HA ladang ni kompem tahu apa yang terjadi hehehe..


3.Ohhhh ya dah banyak kali jugak la aku masuk Ladang layang ni...maklumla kat kawasan aku ni banyak majikan Ladang hehehe tak kirala sime darby atau pamol atau mcm2 lagilah..banyak ladang sawit kat sini!Sebut pasal kemalangan didalam jalan ladang milik syarikat tempat mereka bekerja, maka tak perlulah laporan polis dibuat...cuma peta lakar kemalangan kena lah buat macam biasala..seperti juga lain2 dokumen mesti dilampirkan macam biasa..


5.Hehehe ..hari ni jugak sempat melawat pekerja di simpang renggam..mendapat kecederaan disebabkan digilis tayar troli hehehe mcm2..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan