Khamis, 23 Mei 2013

balu terima pampasan dari perkeso


4 ulasan:

  1. salam encik.. sy mrupakan pljar Human resources. sy ade beberapa perkara nk tny psal perkeso. sy mendapat tugasan untuk mencari 1 kes di malaysia ni dan socso cover,. sy sudah mencari di internet tp masih x berjaya. boleh encik tlong sy? atau boleh kah sy ke pejabat perkeso untuk bertanya beberapa soalan ni wlaupon sy tidak mempunyai surat rasmi? email sy azuin13@yahoo.com.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam..
      saudari boleh berhubung terus dengan pejabat perkeso terdekat

      wasalam

      Padam
  2. salam..nk tanya, kalau pekerja berumur lebih 60 tahun meninggal semasa dalam perjalanan balik dari kerja dan pekerja ada membuat caruman dengan pihak KWSP.. Apakah tuntutan yang boleh dibuat oleh waris si mati? sebelum itu pekerja tersebut bekerjadengan kerajaan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam en.mubarak

      1.trelebih dahulu mohon maaf banyak2 lambak reply hehehe cuti sekolah balik kampung...rest panjang

      2.Berkenaan kemalangan yang meninmpa pekerja semasa dalam perjalanan balik kerja TANPA LENCONGAN adalah sememangnya boleh dibuat tuntutan dengan perkeso PERSOALANNYA APAKAH SI AMTI ITU DI CARUM DENGAN PERKESO???HAL INI MOHON EN.MUBARAK JELASKAN SAYA KURANG PASTI..ini kerana hanya pekerja yang dicarum dengan perkeso sahaja yang layak membuat tuntutan dengan pihak perkeso..antara perkeso dan KWSP ianya adalah badan yang berbeza.

      3.Harap en.mubarak sudi reply semula...apa pun jika KEMALANGAN ITU BERLAKU DAN MENYEBABKAN KEMALANGAN DAN JIKA PEKERJA DICARUMKAN DENGAN PERKESO MAKA WARIS BOLEH MEMBUAT TUNTUTAN...

      wasalam

      Padam