Isnin, 9 November 2015

Meriahkan Aktiviti bermasyarakat bukan mencipta alasan demi alasan

1.Badan terasa sikit penat dan keletihan..minggu ni banyak kes yang aku siasat..boleh dikatakan setiap hari keluar ke merata tempat untuk selesaikan dan melengkapkan siasatan kes..minggu ni jugak ke Putrajaya atas sebab urusan kerja hahaha..cukup padat jadual minggu ni..balik kerja macam biasa layan anak2 pula..24 jam masa terpaksa dibahagi sebaik mungkin..hahaha..adakalanya janji juga terpaksa dicapati dengan isteri tersayang gara2 ketidak cukupan masa hahaha..pas esok tunda esok tunda lagi kakakaka..dapat memo dari wife barulah buat apa yang nak kena buat wakakakaka..lalala
2.Ada orang suka memberi 1001 alasan untuk menghalal apa yang dimahukan..ada orang juga mencipta 1001 alasan untuk mengelak dan terus mengelak dari melakukan sesuatu dengan harapan 1001 alasan itu mampu 'menyelamatkan'nya dari terlibat dalam apa yang mereka tidak gemar dan tidak minat..hahaha manusia dijadikan bukan untuk mencipata alasan demi alasan semata-mata..sampai bila kita mahu menjadi kilang mengeluarkan produk 'alasan' hahahaha...tapi seronok jugak kalau alasan demi alasan mampu mengbahagiakan kita kan kan hahahahah..Alasan demi alasan sama ada dalam kehidupan harian, dalam kerja dan hidup dalam masyrakat sememangnya dan sepatutnya wajar dikurangkan..hahaha kita bukan dicipta untuk hanya memikirkan alasan sahaja hahaha..aku juga kadang kala terpalit dalam mencipta alasan  hahaha..tapi Alhamdulilah masih dalam kawalan kah kah kah..
4.Alhamdulilah buat masa la ni aku masih mampu imbangi antara kerja, keluarga dan masyarakat..setakat ni kerja Alhamdulilah tak dak masalah hahaha kerja rutin jalan seperti biasa tak dak yang sangkut2..my bos mesti baca ini blog hahahaha jangan marah bos..sibuk dengan kerja tak pernah menghalang keterlibatan aku dalam aktivti masyrakat..setidak tidaknya aktiviti bermasyrakat ini sedikit sebanyak menjadi terapi pada diri aku..ni pada diri aku la hahahahaha pada diri orang lain aku tak tahu sebab ada yang tak suka dan anti pada masyarakat sekeliling...hahaha mulut kata nak hidup bermasyarakat akan tetapi gaya hidup anti masyarakat wakakakaka..buat apa sahaja program masyarakat hangpa boikot,buat sahaja program gotong royong hangpa duk dalam rumah hahaha itu perkara biasala..namanya sukarela kan kan..pas tu mula mencari alasan demi alasan kakakaka..pastu mula mencari kelemahan sesuatu program senang kita nak bantai kakakaka..biasala tu

5.Ermm kadang2 aku heran juga, ada yang beri alasan yang dikatakan 'maha' kukuh mengatakan kesibukan kerja adalah punca mereka tidak terlibat dalam aktiviti masyarakat hahahaha..pehhh 'maha' kukuh punya alasan..kakaka kerja hangpa 24 pada setiap hari ka?kerja tiap2 hari ka?tak dak cuti walau sehari ka?hahaha..itu alasan 'maha' kukuh untuk mengelak dari terlibat dalam apa sahaja aktiviti bermasyarakat..aku rasa alasan kesibukan kerja dan kepenatan kerja hanya sekadar alasan saja..aku pun kerja juga hahaha lagi teruk hari2 kerja luar..tapi aku malu untuk mencipta alasan..malu nak kata penat malu nak kata sibuk kerja hahaha..pasai tu aku ikut serta semua aktiviti yang masyarakat taman anjurkan...hahaha..aku boleh berjaga malam demi menjaga keselamatan penduduk taman hahahahha masuk SRS la geng..hahaha mengantuk penat semua ada sebab kita kerja..tapi alhamdulilah bukan kena tiap2 hari pun..hahaha tak jadi masalah pun..tak leh keluar hari kerja keluar hari cuti hahahaha sebulan sekali dah bagus dah..jangan dok berkira sangat pasal tidur kita tu hahahaha..tu semua alasa..ermm sapa kata terlibat SRS gangu prestasi kerja?wakakaka aku dah setahun lebih terlibat SRS tak gangu prestasi pun ehhh..aku tetap cemerlang jugak kakakka bahkan setiap tahun x pernah ambil cuti sakit (MC)wakakakakaka..dok ehhh ni sekadar pandangan jah..tapi kalau kerja pengawal keselamatan(JAGA) memang kerja tiap2 hari, tu aku tahu hahahaha..kesian depa.
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan