Ahad, 11 Jun 2023

JOM REBUT PELUANG SERTAI PROGRAM SARINGAN KESIHATAN PERKESO 3.0!

1.PERKESO sebagai peneraju Keselamatan Sosial yang unggul sekali lagi menunjukkan keprihatinan Organisasi tersebut kepada para Pencarumnya yang layak dengan menlancarkan kembali Program Saringan Kesihatan PERKESO 3.0 dengan matlamat sepertimana program saringan kesihatan 1.0 yang lalu iaitu bagi membuat pengesanan awal penyakit TIDAK BEJANGKIT (NCD) seperti diabetes, darah tinggi, kanser dan sakit jantung. Program Saringan 3.0 PERKESO ini bermula 16 Mei 2023 hingga 31 Disember 2023.

 2.Pencarum PERKESO yang berumur 40 tahun hingga 59 tahun serta aktif mencarum sekurangnya-kuranya 1 caruman dalam tahun semasa dan caruman terkumpul sebanyak 12 bulan di mana-mana tahun caruman dibawah Skim Keilatan sewajarnya merebut peluang keemasan untuk menyertai Program Saringan Kesihatan (HSP)PERKESO 3.0 dan ia PERCUMA!Tapi itulah kadang-kala bila sesuatu itu PERCUMA kita pula yang lalai tidak mahu mengambil kesempatan atas peluang terhidang ini.

3.Jika dulunya Program saringan Kesihatan PERKESO ini dilakukan dengan pencarum diberi baucer saringan namun kini tidak lagi.Pencarum yang telah menjalani Saringan Kesiahtan HSP 1.0 dan 2.0 boleh menjalani Saringan Kesihatan 3.0 ini namun bukan lagi mengunakan Baucer Saringan PERKESO, sebaliknya mereka hanya perlu muat turun aplikasi  SEHATi untuk membuat semakan kelayakan saringan, tetapkan temujanji saringan kesihatan dan menyemak keputusan saringan kesihatan, cukup mudah sekali dan sudah tentunya kalian tidak mempunyai apa-apa alasan lagi untuk tidak menyertai Program Saringan Kesihatan 3.0 PERKESO ini.

4.Apa yang diperiksa semasa Program Saringan Kesihatan ni? melalui Program Saringan Kesihatan 3.0 ini pencarum yang menyertai program saringan kesihatan akan di periksa ful blood count (FBC),HBA1c, fasting lipid Profile, renal Profile, liver Function test, Tumor Marker (CEA & AFP) Urine FEME dan istimewa untuk golongan wanita dalah Pemeriksaan pap smear dan Mamogram!Jom tunggu apa lagi muat turun aplikasi SEHATI dan semak kelayakan anda!!!

https://apps.apple.com/my/app/sehati-app/id1619744029?platform=iphone

https://play.google.com/store/apps/details?id=io.sehati

Tiada ulasan:

Catat Ulasan