Khamis, 19 September 2013

selesai siasat kes kemalangan@Kilang sawit kekayaan paloh :)


1.Hari ni sepagi aku kat Kilang Sawit Ladang kekayaan..Paloh beb..macam biasala siasat kes kemalangan..dulu masih aku ingat tahun 2006 aku jugak yang hadir majlis perasmian Kilang sawit kekayaan paloh ni..pehhh Alhamdulilah sempat lagi aku masuk ke kilang ni hahaha..pe pun jalan masuk ke kilang ni dan ke ladang kekayaan adalah terbaik...jalan tarrr habis!!



2.Masuk kilang macam biasala tanda tanagn buku pelawat dulu hahahaha budi bahasa budaya kita lalala...tanda tangan buku pelawat takpa dan lagi takpa dan lebih afdal dapat kalau tanda tangan kebenaran keizinan kahwin wakakakakaka... lain kakakaka..aiya aiya aiyaaa..ni nanti de yang mengamuk mau dapat bencana kerja aku ni kakakaka silap2 dapat hilang upaya kekal kakakaka..





3.Kes hari ni simple aje kes kemalangan motorsikal di dalam kawasan ladang...untuk kes kemalangan motorsikals emasa kerja didalam jalan ladang milik syarikat yakni ladang dan jalannya milik syarikat tempat pekerja itu kerja maka laporan polis tak diperlukan!!!!tapi kalau rasa rajin sangat nak buat laporan polis dipersilakan hahahah sila sila la buat kakakakaka..pun begitu peta lakar arahj perjalanan dari mana hendak kemana dan tempat kemalangan wajib ada macam biasa!!!yang lain2 juga macam baisa la wajib ada kehadiran/atendant rekod,cuti sakit dari mana2 klinik swasta/kerajaan atau hospital..cuti sakit dari imam/kadi/tok mudim/pengamal ubat tradisional/tok bomoh ADALAH TAK LAKU SAMA SEKALI hahahaha..er er slip gaji macam biasala kena jugak.



4.Sejak akhir2 ni kemalangan melibatkan ladang(berkederaan) agak berkurangan Alhamdulilah..mungkin kat sana jalanya tak sibut..banyak yang kemalangan adalah jatuh sendiri aje...tu pun sebab faktor jalan licin,banyak sangat bonggol langgar kerbau dan lain2 lah..hehehe..kes aku siasat hari ni patah bahu hehehe dan pecah kepala jugakla...biasanya kemalangan jatuh sendiri dari motorsikalnya kalau yang berbadan besar adalah baisa kecederaanya agak parah..kurang2 patah tu biasa sebab impak jatuh gedebuk lebih kuat hahaha itu mengikut pengalaman aku la...sungguh tu tak tipu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan