Selasa, 23 Jun 2015

Masuk kedai nombor ekor hohoho@siasat kes tuntutan socso:)

1.Salam geng..dalam bulan2 puasa sebegini kadang2 terasa malas plak nak jenguk blog ni kakakaka bukan pa kadang2 baru je buka terus mata jadi lali hahaha maknanya nak tidoq la tu..zzzzz
 
 
2.Puasa tak jadi halangan keje mesti on macam biasa jugak geng..mana2 kerja sekalipun kena pulak yang jadi buruh binaan lagila..cuaca yang panas adehhh tak tertahan rasanya..dalam bulan puasa sebegini biasanya aku paling maksima pun bawa 3 kes sahaja dalam sehari..3 kes tapi kalau kena siasat kes banyak tempat jadi 6 tempat jugak kena lawat dalam satu hari pehhhh boleh tahan jugak penat geng..
 
3.Hari ni salah satu kes yang aku siasat adalah kes kemalangan jalan raya melibatkan pekerja syarikat jualan tiket nombor ramalan sportoto hahahaha..senang cakap pekerja kedai jual nombor ekor lah..dek kerana beliau pekerja dan majikan mencarum beliau pada perkeso maka sudah pasti kejadian kemalangan tersebut dilindungi seandainya melibatkan perjalanan pergi dan balik kerja..macam biasala..
 
 
4.Bila melibatkan pekerja kedai nombor ekor ni terpaksa jugakla masuk ke kedai jual nombor ekor itu untuk selesaikan kes tuntutan kemalangan pekerja ini hehehe ini bukan kali pertama aku masuk kedai2 nombor ekor untuk siasat kes kemalangan pekerja mereka namun setiap kali nak masuk pasti sudah banyak mata memandang walaupun kita pergi atas urusan rasmi hahahaha tak sedap hati pun ada kakaka..
 
 
5.Bila masuk ambil stetment majikan buat siasatan kemalangan sesi tu pulak buat dalam kaunter pehhhh hahahahaha kompem time tu kalau orang melayu dating nak beli nombor depa akan u turn balik umah kakakakaka ada pun yang u turn sebab depa ingat aku pegawai jabatan agama bekali wakakakakakakka..macam macam
 
6.Kerja lah apa pun pastikan majikan mencarum diri kalian dengan perkeso Inshaallah tak rugi :)

5 ulasan:

  1. Assalammualaikum...nak bertanya beberapa soalan skit..harap dapat dijawab ye

    1) berapa lama kah proses untuk mendapat wang tuntutan Hilang Upaya Sementara?
    2) Adakah wang tuntutan HUS tersebut adalah milik pekerja atau perlu dipulangkan kepada majikan?...untuk makluman, sepanjang tempoh MC, saya menerima gaji seperti biasa

    TQ in advance bro

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam bro...hohoho selamat berpuasa :) peh buka nanti belasah air tebu sodappp ni geng..

      1.Tuntutan hilang upaya sementara bergantung pada sesuatu kes sama ada melibatkan kemalangan jalan raya atau kemalangan di tempat kerja.Kemalangan jalan raya kena siasat dulu bor hahahaha tapi tak lama lah...seminggu stel beb :) kalau tak dak masalah la hahahaha..

      2.Untuk bayaran HUS ADALAH HAK PEKERJA BUKAN HAK MAJIKAN..hahahaha jangan dok baik hati nak bagi majikan plak bro wakakakakaka..baik belanja wa minum bro dari bagi majikan hahahaha..SEKALI LAGI DITEGASKAN BAYARAN HUS ADALAH HAK PEKERJA DAN UNTUK PEKERJA...MAJIKAN NAK RASA DUIT HUS SILA LA TEMPAH KEMALANGAN DULU.

      hehehe jangan marah gurau2 di bulan puasa :)

      Padam
    2. TQ bro atas jawapan...saya kemalangan di tempat keje...dah hntar borang tuntutan hampir 2 minggu...tp xdpt sebarang call lagi soh ambik cek ke apa...kena pi tanya lah ni....

      lg 1 bro, waktu kemalangan, saya baru 1 blan bekerja di tmpt tu, tapi 2 tempat keje sebelum ni mmg semua ada potongan perkeso...kiranya 10thn keje, mmg ada potongan perkeso...xde masalah kan bro??

      TQ sekali lagi...tp air sirap bandung soda lagi best dari air tebu...heheheh

      Padam
    3. hahahahaha sama2 benda kecik je tu bro..
      1.Depa tak call sebab kalau kemalangan di tempat kerja akan terus DI PROSESE JIKA semua dokumen yang majikan hantar sudah lengkap.

      2.Bro..depa tak kan call..cek bayaran depa akan pos mengikut alamat yang bro isi DALAM BORANG 10 tempoh hari hehehehe..

      3.Walau bagaimanapun untuk mengentahuli perkembangan/status tuntutan melibatkan kes ini..maka bro boleh call pejabat perkeso tersebut inshaAllah depa akan layan dengan baik :)

      wasalam..malam tadi bebuka dengan apa??

      Padam
  2. baru call pejabat perkeso..sedih plak bro, nasib depa jawab call baik...hntar borang 11.6.2015..23.6.2015 baru di register dalam sistem...saya xfhm sngt...saya anggap baru di bg kepada pegawai utk siasatan...camtu ke bro??

    baru ingat nak beli baju raya kilat-kilat...nmpknya tahun ni pakai kain pelikat aje lah....:-(

    BalasPadam