Rabu, 27 Julai 2016

tuntutan penyakit khidmat perkeso alahan pada kayu rengas@geng kerja pembalakan

1.Dalam 2 hari lepas aku dapat satu kes tuntutan penyakit khidmat yang mana di tuntut oleh seorang pekerja yang terlibat dalam aktiviti pembalakan..geng satu waktu duluuu kerja balak ni gaji pehhh lumayan wooo hahaha dulu2 aku ada jugak cita2 nak keje balak ni kah kah kah maklumlah tengok orang2 kat kampung yang kerja balak ni pehhhh mewah nampak woooo..hahaha geng2 kerja balak mesti tahu la bab2 ni hahaha ni dulu la,la ni aku tak tahu la kakaka..mewah lagi la kot.
2.Berbalik pada kes tuntutan pekerja balak tadi..pekerja ni buat tuntutan di bawah tuntutan penyakit khidmat perkeso sebabnya beliau mendapat alahan yang teruk pada kulit seluruh badannya disebabkan sentiasa bekerja di kawasan pembalakan yang mana terdapat banyak kayu rengas..senang cakap dia ni dok tebang/dok potong kayu rengas..bahaya jugak kayu rengas ni upernya hahaha..aku tak dak kesempatan lagi nak masuk kem balak..inshaallah jika diberi kesempatan bulan 11 nanti nak masuk jugak kem balak..nak jugak tengok kayu rengas ni..payah jugak geng aku nyer tak biasa main dengan kayu2 ni kakakaka..sawmill biasala aku dok keluar masuk..tapi x jumpa plak aku rengas ni..
3.Dari maklumat pekerja ni mengatakan kayu rengas ni bahaya dan perlu berhati2 masa mengendalikannya..maknanya kayu ni dari kulit kayu dan getah kayu ni dikatakan berbahaya pada yang tak tahan alahan..macam pekerja ni habis woooo badan dia...dah macam penyakit kulit dah aku dok tengok...dua kali tengok macam kena HIV pun ada adehhh..
4.Geng...kalau hangpa kerja perkayuan/pembalakan kalau lah kena alahan sebegini disebabkan oleh kerja maka hangpa boleh lah buat tuntutan dengan pihak perkeso di bawah tuntutan penyakit khidmat..boring tuntutan percuma dan boleh didapati di pejabat perkeso seluruh negara...nak isi borang x payah pun senang sangat..leh senang isi boring tuntutan perkeso dari isi borang nikah  untuk kali ke 2 wakakakakaka..

2 ulasan:

  1. askum bro...teme kaseh bro hang jawab pertanyaan aku pasal yg ulangkaji kes aku tu yg 20hb...kalau hang nak tau penyakit khidmat yang aku kena mcm nilah satu tubuh bro..tapi aku lebih teruk sikit mcm terbakar mengelembung berair bro sampai muka bro..penderintaan aku sampai seluruh jajahan tempat aku tinggal kenal aku.. dan ada yang kalau jumpa aku lari cakap aku ada HIV..sedih bro...6 tahun bro berubat baru tak sakit bro..tapi kulit aku dah jadi hitam tak mcm dulu lagi bro...doktor pakar tempat aku buat rawatan buat pelbagai ujian bro, ujian sample kulit, ujian patch test, ujian darah mcm2 bro..bahan kimia yang kena pada badan aku dah sampai dalam bro..aku luah kat ko je bro sebab dari mula aku kena aku memang tanya hang pendapat ke apa apa ke..ni aku nak buat rayuan bro..sebab aku tak puas hati bro ..terima kasih bro sebab info-info hang memang berfaedah kepada semua pencarum....

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam bro..aduhhhhh sedih plak aku baca kisah lu ni bro..ada masa kita jumpa sambil borak2 petang bro...bersabarlah bro setiap dugaan ada hikmahnya..semoga cepat sembuh bro...sedih aku baca komen ko ni bro...aku memang akan kongsi bab2 claim ni ramai yang tak tahu..takpa la kira segala ilmu ni aku wakafkan bro dapat juga pahala kan

      Padam