Jumaat, 28 April 2017

Menjerit pabila kedai di serbu Perkeso

1.Duhaiiii hati..bertabahlah..beginilah rintangan,halangan dan dugaan dalam menghadapi kerenah sesetangan majikan yang masih dan masih dulu kini dan mungkin buat selamanya yang tidak mahu faham serta berpura-pura tak faham akan betapa pentingnya mereka mendaftar perusahaan dan perniagaan mereka dengan pihak Perkeso..acap kali dah dok bagitahu tolongla jaga kebajikan pekerja hangpa tu..bayar caruman Perkeso tidak banyak pun tuan2..jangan dok berkira sangatla ianya bukan untuk tujuan suka2 kerajaan wajibkan kesemua majikan yang mempunyai pekerja mendaftar dan mencarum pekerja mereka dengan pihak Perkeso,ia semata mata untuk melindungi Pekerja mereka juga tahkala ditimpa musibah dan kemalangan..tak kena hangpa tak tahu..hangpa kaya raya takpa la..segala jenis perubatan hangpa mampu bayar..tapi nasib pekeja hangpa macam mana pulak?pekerja mampu ka dapat rawatan macam hangpa yang kaya raya?jika berlaku kematian pada pekerja...hangpa nak tanggung anak bini pekerja ni sampai mati ka?hangpa nak bagi pencen kat depa tiap2 bulan macam perkeso buat ka?sebab itu carum dan daftarla dengan pihak Perkeso..ubahla sikap tu...ini kali lah kasi ubah hahahahaha..
2.Usahlah memberi alasan demi alasan lagi..ayuh tuan2 daftarla perusahaan dan perniagaan tuan2 dengan Perkeso..tak kirala tuan2 niaga apa sekalipun..warung ka,kedai makan ka,kopitiam ka bla bla bla kilang ka,kontraktor ka ahhhhh apa2 lah jenis perniagaan wajib daftar dengan perkeso jika mempunyai sekurang kurangnya 1 pekerja warganegara Malaysia hehehe oiiit geng niaga ladang babi ka ladang unta ka pun kalau ada pekerja kena daftar dengan Perkeso jugak tauuu kah kah kah..kadang2 bila kita pi serbu kedai ni..bagi salam perkenal diri tak sempat nak cakap apa pun kita dulu yang kena tibia kikiki maki hamun santapan biasa hahaha..takpa la kita ni jenis muka tebal hangpa makin berbakul pun amanah yang diberi tetap kami jalankan..satu hari hangpa akan sedar juga..aku yakin sangatlah sepertimana yang banyak dok berlaku sekarang ni hahahaha..banyak majikan dan pekerja dok mari jumpa ucap terima kasih kat Perkeso hahaha..tak caya tengok la kat media2 hehehe saban hari dok ada..kah kah kah tok sah la dok jerit2 sampai dua jam adeiiii buat malu kat orang kampong ja ehhhhhh aiyaaaa..kikikiki..tapi tu lah kalau operasi kedai makan la pakai degil sekali dan paling liat nak daftar Perkeso..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan