Khamis, 7 September 2017

Suami di rempuh lori balu tuntut pencen penakat Perkeso


1.Salam geng...maaf banyak2 geng..busy sokmo aku la ni haha banyak soalan2 dari hangpa memang x sempat nak jawab tapi aku cuba jugak jawab walaupun lambat..ampunnnn aku geng, banyak kes tuntutan perkeso nak kena aku selesaikan geng..pastu si blog aku ni plak buat hal hahaha jenuh tak dapat2 nak upload gambaq aduuuh ni baru la dapat tak tahu apa masalahnya..OK Geng..minggu lepas sempat juga aku membantu seorang balu india yang kematian suami akibat di rempuh sebuah lori yang mengundur dari tempat parkingnya dari atas bukit, kesian beliau meninggal dunia ketika menerima rawatan di Hospital.
2.Apa yang nak aku habaq kat sini walaupun mati atas apa sahaja 'sebab' jika kita mencarum dengan pihak perkeso dan cukup dari segi kelayakan bulan caruman dan umur belum mencapai 60 tahun hangpa boleh tuntut Pencen Penakat dengan pihak Perkeso..Pencen Penakat ni aku sengaja dok ulang banyak kali sebab masih ramai yang masih kurang faham walaupun banyak dah dok ceritakan kat media..takpa aku takkan jemu cerita walaupun benda yang sama sebab aku yakin hangpa yang dok cari maklumat ni akan ada manfaatnya.
3.Jadi sebaik sahaja tahu akan kejadian tersebut aku pun pergila berkunjung ke kediaman keluarga yang baru kematian suami ni..jadi bila di buat semakan didapati suaminya layak dan  memenuhi syarat kelayakan pencen penakat jadi aku tolong isi borang tuntutan pencen penakat kat situ juga dan ambik segala dokumen yang di perlukan kat situ juga masa tu juga selepas semua siap aku bawa balik opis dan selesai hari yang sama!!!!Esoknya boss aku pi hantaq cek Faedah Pengurusan Mayat (FPM)RM2000 kepada balu mendiang ni, balu si mati ini juga akan menerima pencen penakat secara bulanan sehingga beliau meninggal dunia,bagi syer anak2 pula hingga anak2 umur 21 tahun!!!!
4.Macam yang aku dok habaq tiap2 kali kat blog aku ni kalau berlaku sebarang kematian sila la ke pejabat Perkeso buat semakan dulu..tak rugi geng kita buat semakan kat perkeso untuk menentukan sama ada layak atau tidak tuntutan Pencen Penakat.SEMUA URUSAN ADALAH PERCUMA!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan