Sabtu, 9 Ogos 2014

Perkeso 'melindungi' anda


5 ulasan:

  1. Salam
    Maaf sekiranya saya mengganggu diruangan ni. Saya mengalami kemalangan 2 bulan lepas. Kaki kanan saya patah dan memilih tidak membuat pembedahan. Adakah permohonan tuntutan perkeso saya masih diterima? sebab doktor yg merawat bagitau xberbaloi claim perkeso kalau setakat pasang simen.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam puan...JIKA KEMALANGAN PUAN ITU MELIBATKAN PERGI DAN BALIK KERJA ATAU KEMALANGAN SEMASA DALAM PERJALANAN DARI ATAU KE TEMPAT MAKAND ALAM WAKTU REHAT DIBENARKAN MAKA PUAN PERLU MEMBUAT TUNTUTAN DENGAN PIHAK PERKESO MELALUI MAJIKAN PUAN...

      2.ADALAH AMAT DUKACITA DAN MEMALUKAN SEKALI PENDAPAT DAN ANSIHAT DOKTOR YANG MERAWAT PUAN ITU..NASIHAT DAN AJARAN SESAT SEBEGINILAH YANG MEROSAKKAN NEGARA DAN MERUGIKAN PENCARUM..Sila puan buat tuntutan dengan pihak perkeso dengan kadar segera.

      wasalam..salam dukacita untuk doctor tersebut :(

      Padam
  2. Syukur alhamdulillah. Terima kasih untuk penerangan dari saudara. :)

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum..
    Sekadar ingin brtanya..
    Pd 16/8 lepas lbh kurang pukul 6 ptg sy telah trjatuh dr tangga dirumah dh lutut sy mngalami kesakitan...smasa ingin ke tmpat krja(bertugas syif mlm pkul 11 mlm) lutut sy mngalami kesakitan yg amat..sy ambil kputusan utk ke klinik sbelum ketmpat kerja...Dktr memberi mc 1 ari n surat utk refer ke hospital...pg keesokkanye sy prgi ke hspital pakar n mndapati tisu lutut sy koyak n ade luka dlaman...kaki sy disimen n dktr bg mc slama sebulan...layak kah sy utk memohon perkeso?
    Harap pihak tuan dpt memberi pencerahan..
    Sekian trima kasih

    BalasPadam
    Balasan
    1. wkumusalam...tuan kemalangan didalam rumah adalah tidak layak untuk membuat tuntutan dengan pihak perkeso mengikut Akta keselamatan social 1969 (AKSP 1969)walaubagaimanapun untuk memuaskan hati tuan maka tuan bolehlah berkunjung kemana-mana cawangan perekso terdekat untuk pengesahan lanjut...BAGAIMANAPUN SAYA CUKUP YAKIN KEMALANGAN YANG TERJADI PADA TUAN TIDAK DILINDUNGI DIBAWAK AKSP 1969 YAKNI BUKAN DISAHKAN BENCANA KERJA.

      terima kasih tuan

      Padam