Khamis, 20 Ogos 2015

OPS Kesan Perkeso 2015 Seluruh Negara@Mula 1 September!!!

 
 

5 ulasan:

  1. salam, adik sy meninggal kemalangan jalaraya semasa ke office, boleh saya tahu apa perlu buat dan jenis pampasan yang boleh diterima? whatapp 0124201305. mohon bantuan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam,Salam Takziah dari saya sekeluarga..moga2 seluruh keluarga tuan tabah menerima takdir Ilahi ini.

      2.Tuan sepertimana yang biasa saya maklumkan langkah pertama sila maklum kan kepada pihak Majikan agar segera membuat Laporan kemalangan tersebut pada pihak PERKESO.

      3.Keluarha Tuan juga wajib embuat laporan polis berkenaan kemalangan tersebut...selanjutnya setelah pihak mejikan membuat laporan kemalangan pada pihak perkeso...pihak perkeso akan lakukan siasatan dengan kadar segera.

      3.Jika sah arwah dalam perjalanan ke tempat kerja maka sudah tentu ia nya akan disahkan bencana kerja..Waris arwah akan memdapat FAEDAH ORANG TANGGUNGANG (FOT) yakni bayaran pencen seumur hidup untuk waris arwah...selian itu bayaran FPM(Fedah pengurusan Mayat) juga akan diberikan dengan segera.

      4.Namun begitu saya amat mengharapkan majikan arwah ada buat caruman dengan pihak perkeso...jika tiada caruman dengan pihak perkeso sukar lah prosesnya tuan.

      wasalam

      Padam
  2. Salam bro diesel,nak tanya tentang bayaran untk claim mc.tipon hari tu,(perkeso kulim kedah)pegawai sana bgtau cek dah siap 30/7/15.saya dok tunggu abg posmen tetiap hari,tapi kecewa.dlm 2 minggu lepas,diorg tipon tanya cek n ambik sendiri atau nak pos(sebab saya kat kl skang.cuti tanpa gaji,sbb x sihat lg).saya suruh pos.sampai skang,x dpt lagi cek tu.huhu sedih sungguh.dahla income x de langsung.ada anak bini nk kena jaga.saya call perkeso kulim tadi,tanya pasal cek tu,dia kata dah antar.ikut dlm sistem dia,30/7/15 laa...abis tu yg 2 minggu lepa,dia call tanya nk pos ker hapa tu apa citer.adoyaiiii..pening tahap gaban dah nie.takkan dari kedah ke kl amik masa sebulan kot pos.x tau nk marah sapa,perkeso ker,posmen ker....saya dahnangis kuar air mata darah dah nie.bukannya byk pun claim.x ler sampai rm2.6 billion.sedih nih sedih.just nak ngadu kat bro diesel jer.

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam bro..hahahahaha dalam nak mengadu pun ada nakalnya jugak bro ni kakakaka jangan marah bro gurau aje...tang 2.6 billion tu buat saya tak leh tahan wakakakakakakakak..

      2.Cehhh memang nak kena pegawai itu habaq mai nama sat hahahaha biaq chek sekeh sikit hahaha..Untuk makluman sahabat saya bro tanpa mana yang nakal macam saya ni..mai nak habaq sebenarnya mungkin chek telah keluar pun begitu adakalanya (saya tidak menuduh sesiapa) mungkin dalam proses pos (biasanya budak pejabat) kadang2 lambat lipat surat lambat pos chek macam2 lahhhh...namun begitu saya agak sahaja malaslah nak tuduh menuduh ni...saya rasa begitu lah..

      3.Namun saya syorkan jika bro tak puas hati boleh aje buat surat aduan kat pengurus cawangan tersebut atau direct call cakap dengan pengurus dan kemukakan apa yang terbuku di hati sahabatku ini hahahahaha

      4.Bro..kalaulah ada 2.6 bilon kita kongsi ramai2 beb bukan makan sorang2 wakakakakakaka

      Padam
  3. Salam.. nk tanya kalau simati meninggal dlm kemalangan semasa pergi kerja si isteri akan dpt FOT..FOT tu akan diterima sepanjang hayat si isteri atau akan tamat setelah berkahwin semula?

    BalasPadam