Sabtu, 3 Oktober 2015

Fmily day Bukit Benut :)

1.Semalam anak-anak demam..si Nur Qaleesya Humaira dan Nur Qairina Humaira kena plak demam time fmily day tempat kerja wife aku, hahaha apa nak buat slow2 berangkat jugak nak kena join fmily day tu..kena plak time fmily day ni musim jerebu..tapi nasib baik la semalam kurang sikit jerebunya..hm nasibla jugak fmily day kali ni buat kat Mersing je dekat hehehe..senang nak balik lau demamnya makin teruk..aku ni sinonim dah dengan Mersing kot..1 bulan 2-3 kali pergi atas urusan kerja hahaha 2 minggu lepas baru Operasi Khas kat kawasan tu hahaha..takpa lupa bab kerja dulu kasi layan anak bini dulu geng hahaha..balun fmily day dulu lah..jerebu pun jerebu lah..
2.Mersing Beach Resort menjadi tempat pilihan kali ni hahaha aku ikut je lah..teringat plak dulu2 aku pernah buat operasi kat sini kakaka..biliknya Ok la..ada tv ada peti ais hawa dingin..cuma macam biasala astro tak de la..kemudahan2 lain adala macam kolam dan dewan..tempat bbQ ada..boleh dengan harganya kira ok la tu..janji ada tempat tidur cukup anak bini tido kira ok dah hehehe..bab2 tempat menginap ni aku tak kisah ehh lagi pun pi satu malam je bukan lama pun..
3.Jarak dari pantai dalam 100 meter lebih..kena jalan la sikit nak pi pantai..tapi tak la jauh..pantai air papan..lautnya boleh tahan geloranya tak sama dengan kawasan pantai teluk gorek di tanjung resang yang sikit tenang..aku bertolak agak lewat sebab hari jumaat beb..apa pun aku solat jumaat dulu barulah bertolak pi Mersing..tak jauh pun ambil masa 1 jam 20 minit dah sampai dah...sampai kat jam 4 hahaha terus chek in..
4.Rehat2 sekejap..tunggu solat asar..jam 5 lebih baru pi pantai join aktiviti yang mereka sediakan hehehe..aktiviti depa ni macam2 kakaka termasuk bina istana pasir,pancing ikan la,main bola la bla bla bla hehehe hari pertama dan kedua...hm terpaksa join jugaklah kakakakaka..tak join nanti tak kenal plak la geng2 wwife aku ni hahahaha..alhamdulilah kat mana2 pun aku pergi tetap sama cerianya hahaha..depa suh main kita main kasi hentam semua hahaha..sesekali legakan fikiran geng...takkan nak ingatkan kerja je geng..mcm biasa sebelah malam ada BBQ la..best jugakla ayam2 yang depa buat hehehe sedap.
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan