Selasa, 28 Ogos 2018

Anda cari kerja??Pilihlah Majikan Yang Mencarum dengan Perkeso..

1.Hari ni banyak kemalangan berlaku dalam perjalanan pergi kerja dan balik kerja,tak kurang juga kemalangan juga berlaku di tempat kerja,bagi pekerja2 sector swasta ni aku berharap sangatlah hangpa semua bekerja di majikan2 yang mencarum dengan pihak Perkeso,hangpa letakkanlah ia sebagai sesuatu yang amat penting dalam kerja hangpa..kerja WAJIB ada caruman dengan Perkeso itu yang patut menjadi keutamaan hangpa selain dari bayaran gaji!senang cakap pilihlah majikan yang mencarum dengan Perkeso sebagai majikan pilihan hangpa dalam mencari pekerjaan!!Percayalah jika berlaku sesuatu kemalangan Inshallah perkeso ada akan membantu hangpa..jangan dok dengar melaun2 katakan perkeso susah dan lambat dalam proses tuntutan itu semua tomahan lambat atok diaaa hahaha!!!Hangpa kemalangan pi kerja balik kerja semasa kerja Inshallah dapat sahaja cuti sakit 4 hari maklum pada majikan minta isi borang 34 Perkeso hantarlah dengan dokumen lengkap seperti Cuti sakit original,salinan kad perakam waktu,laporan polis jika kemalangan jalan raya,slip gaji 6 bulan sebelum kemalangan,salinan IC hangpa,dan peta lakar laluan hangpa lalu semasa kemalangan Inshallah proses bayaran SEGERA dilakukan!!!! Percayalah cakap aku ni hah..hehehe yang dok marah2 tu depa tak tahu proses..kadang2 majikan lambat hantar depa pi marah kat Perkeso padahal majikan tak hantar laporan kemalangan pun lagi macam mana Perkeso nak bayaq kikiki..lagi satu kemlangan masa cuti atau kemalangand alam urusan Peribadi ada lencongan memang la Perkeso tak bayar itu kan urusan Peribadi...pi beli rokok kemalangan dalam kedai kikikiki mana la Perkeso nak bayar kalau macan tu bro hehehe..takpa2 nanti aku kupas satu2 bab ni nanti geng :)
2.Tapi tu lah nasihat aku sejak dari buka blog ni sampai la sekarang ni tetap konsisten wa cakap lu hahaha carum lah dengan Perkeso!!pastikan majikan bayar dan buat caruman kat Perkeso..hangpa tak kan rugi apa-apaPercayalah la kat aku geng..pilih lah majikan yang ada membuat caruman dengan Perkeso..majikan yang membuat caruman dengan Perkeso adalah majikan yang begitu prihatin pada kebajikan pekerja dan yang lebih penting majikan sayangkan pekerja selain ianya mematuhi undang2 Negara sebab Perkeso ni carumannya wajib!Kita tak tahu ajal maut kita bila geng..sekurang kurangnya jika kita mati inshallah pencen penakat sedia menunggu dan inshallah boleh menampung hidup Isteri kita nanti..pencen seumur hidup tuuu. Inshallah Ingat pesan aku ni!
3.Nanti aku ada banyak masa aku nak membebel sikit kat hangpa pasal Perkeso ni biar semua faham dan tak keliru lagi hehehe biars emua faham hak2 kita dan apa yang boleh kita claim dengan Perkeso..terutamnya pencarum2 Perkeso yang mengalami sakit kronik...ada Pencen Ilat menunggu kalian...ahhhhh banyaklah faedahnya dah berpuluh kali aku ulang tulis kat sini...aaaaa ada masa aku ulas lagi biarlah beratus kali pun hahahahaha sekurang kurang lambat laun hangpa akan faham!!!
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan