Jumaat, 17 Ogos 2018

hilang kerja..majikan buang kerja..jom claim Perkeso melalui SIP!!!

1.Bagi tempoh Januari 2018 hingga Disember 2018 Perkeso telah memperuntukkan sebanyak RM122 juta sebagai dana untuk membuat bayaran Interim/bantuan Interim kepada pencarum mereka yang mengalami masalah hilang pekerjaan di bawah skim Sistem Insuran Pekerjaan (SIP), senang cakap jika hangpa hilang pekerjaan/kerja disebabkan faktor2 tententu yang ada disenaraikan oleh pihak Perkeso, kalian cepat2 maklum pada pihak Perkeso dengan berkunjung ke mana mana pejabat Perkeso terdekat atau terus daftar melalui portal https://sip.perkeso.gov.my/ib/registration geng hangpa kena ingat tuntutan hilang kerja perlu dibuat dalam tempoh 60 hari selepas hilang pekerjaan!!!Inshallah bila laporan/tuntutan dibuat pada pihak Perkeso dalam tempoh 14 hari selepas kes perberhentian hangpa dibuat/dilaporkan pada Perkeso dans etelah Perkeso buat siasatan maka depa akan buat bayaran terus ke akaun kita sebanyak RM600 sebulan untuk tempoh maksima selama 3 bulan!!!Ini hanya faedah interim dari pihak Perkeso untuk pencarum SIP yang hilang pekerja..banyak lagi faedah2 lain yang disediakan melalui Sistem Insuran Pekerjaan (SIP) ini..faedah2 lain tu nanti aku free aku cerita lah geng hahaha..hangpa baca yang ni dulu lah untuk kali ni hahaha faham ni dulu..dan boleh baca syarat2 tambahan kat bawah ni hehehe..
Ramai kawan2 tanya pasai apa aku selalu aje dok up pasal Perkeso nii tak bosan kaaa...bukan ada orang baca pun hahaha..aku cakap banyak informasi yang kalian dok cari tak dak kat blog lain dan buka web perkeso hangpa tak faham2 jugak kah kah kah jadi yang mana aku faham tu aku kongsi aje laaa kat sini hahaha kot2 dapat sikit sebanyak pahala jadila geng hahaha..yang tak suka tak pa la tak yah baca la hahaha..

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan