Sabtu, 25 Disember 2010

perayaan krismas melayu jangan jadi bodoh dan bebal!

1.Sebenarnya malas aku nak menulis tentang benda-benda sebegini, namun mutakhir ini bila mana melihat makin ramai umat kita terpesong dan dipesongkan bukan sahaja oleh media elektronik mahupun kejahilan dan kebodohan pemimpim kita sendiri yang mengaku islam namun hakikatnya tingkah laku mereka amat mengelirukan!
hm hm depa ni tak tahu mengunakan kuasa mengundi..fanatik..but rumah..hm hm yang duk undi pasai pa kalau tak dapat bantu rakyat..rumah ka apa??tak kan kasi undi pun tak leh bantu bina pulih rumah rakyat ni..kesian..nak tunggu santa claus repair ka aiyaaa



2.1 malaysia ..lantak la nak buat apa pun aku tak kisah, perhabislah duit rakyat untuk 1 malaysia tu atas dunia aku ok,but kat padang masyar nanti aku bangkitkan kemudian nanti InsyaAllah!Namun apa yang aku kesalkan dan rintihkan tentang kejahilan kita atas prinsip perkongsian perayaan kita lantas lupa lantas alpa lantas tunjukkan kejahilan dan kebodohan kita dalam beragama. Ya kita berbilang kaum itu benar..namun perlu ingat kita ada batas akidah yang perlu dijaga wahai pemimpim,jika kamu ingin menyambut perayaan budaya kaum lain tidak megapa, namun jika kamu menyambut perayaan krismas maka tergelincirla akidah kamu!Aku merayu pada ulama' tak kirala ulama kerajaan yang bertuankan wang tolongla nasihatkan mereka-mereka yang bebal ini..apa guna ada JAKIM, apa guna ada Majlis Fatwa apa guna ada Jabatan Agama dan apa guna Ada Menteri yang porfolio menjaga agama islam jika benda sebegini penting ditutup sebelah mata dan tidak menegur perkara yang mengundang kemurkaan Allah ini!hehe peutri UMNO pun bukan main la ni..siap tayang punggung woooo hm hm tak tahu nak kata pa dah..




aku malas nak komen berkenaan gambar dibawah kakakakaka..adeiii gambar hiasan tu..hm hm..pakai baju merah seluar merah tudung putih secara kebetulan ye kat menteri ye kekekeke..



3.Aku menulis dengan harapan di akhirat kelak aku terlepas dari seksaan tahkala di hitung nanti,aku sudah menyampaikan apa yang sebenarnya yang aku pelajari dulu, aku bukan ustaz, pendidikan tak seberapa tinggi cukup setakat Ijazah saja yang kamu golongan VIP, golong aristokrat, golongan tukang kipas menteri tak akan pandang pun...aku cuma lepasan agama yang tak punya apa-apa..
aku hanya insan biasa..kerja pun bawa kabutar je..dah la minyak diesel pun dah naik



4.Aku juga nak sentuh hal ehwal memakai pakaian ala-ala santa claus..woiii hang dah gila tahap babi hutan ka!!!dah tak de pakaian lain nak pakai ke??aku tengok kat malaysia ni bukan saja orang-orang biasa sahaja yang memakai VIP pun turut sama hanyut! dengar sini ..Umat Islam dinasihatkan supaya tidak terikut-ikut menyambut perayaan Krismas hingga sanggup memakai pakaian atau perhiasan menyerupai Santa Claus kerana ia bertentangan dengan ajaran agama dan haram!aku petik apa yang mufti johor kata, Datuk Tahrir Shamsuddin berkata, umat Islam di negara ini tidak sedar dan kurang pengetahuan mengenai ilmu agama menyebabkan mereka turut serta meraikan perayaan Krismas disambut masyarakat yang menganut Kristian.“Kerana ingin bersama-sama meraikan perayaan itu menjelang 25 Disember, ada orang Islam yang memakai pakaian seperti Santa Claus bagi saya, hukumnya adalah haram.
topi pun jangan duk gatai tangan nak beli bagi anak..beli je benda lain banyak lagi topi yang baik..kasi kopiah pun leh tu..sejuk kepala anak kekeke



“Tanpa disedari, perbuatan itu secara tidak langsung boleh mempengaruhi dan memesongkan akidah seseorang umat Islam,” katanya, semalam.Beliau sendiri ada menerima aduan daripada orang ramai yang prihatin mengenai perkara itu dan meluahkan perasaan sedih kerana ada segelintir masyarakat Islam sanggup berpakaian seperti Santa Claus semata-mata kerana diarahkan majikan berbuat demikian.
kakakaka..yang duk kat umah pun jangan duk gatai-gatai nak pakai baju santa..Allah s.wt lagi maha mengentahuinya..


pak cik santa pi jauh-jauh dari melayu islam bleh kan kan bleh kan pancik santa kekeke



5.Cukupla setakat ni nanti blog aku ne serang kat pencaci plak..namun insafla sebelum terlambat..jika tak tahu tanya jangan kita jadi bebal..bebal dan bebal sepanjang masa tanpa sedari kita sekit demi sikit dipesongkan..sama ada dipesongkan oleh orang lain yang beragama lain atau dek kerana kebebalan kaum kita sendiri..hang pa nak berpolitik ka nak 1 malaysia ka nak kongsi perayaan ka jangan sampai tergelincir akidah cukup!ops..prk DUN tenang makin hampir begitu jua dengan DUN sarawak dan PRU 13 yang di tunggukan janganla guna kebebalan kita untuk meraih undi dengan memberi beg sekolah yang berlambangkan PARTI POLITIK!bodoh ka hangpa ni hah..memberi kena Ikhlas!jangan duk takbur..nak bagi beg tak salah logo parti kasi buang la..dengan budak-budak sekolah pun naik berpolitik ka?????
hang bagi beg berlogo parti ni betul-betul ketandusan idea..apa la budak sekolah pun nak dilibatkan dalam politik ka???ni bukan zaman paleolitik la geng..


hm hm dah tak lama la tu kalu dah ketandusan idea gak...tak kan kemana..PRU 13 sama ada terkubur atau dikuburkan oleh rakyat dek sikap kamu sendiri!


wasalam..sampaikan sepatah ayat demi kebaikan..

2 ulasan:

  1. rakyat didahulukan, pcapaian diutamakan...ahaks!
    tanam tebu tepi bibir heheh

    BalasPadam
  2. tak nampak pun rakyat didahulukan...

    BalasPadam