Khamis, 30 Disember 2010

rutin harian tetap sama

1.Aku seringkali berpesan pada diri aku, pada isteri aku dan mereka-mereka yang amat rapat dengan aku..jika sekiranya aku tidak samapai-sampai ke rumah 24 jam sila la rujuk dimana-mana balai polis yang berhampiran atau pun dimana-mana hospital yang berhampiran, kerana dalam satu bulan hanya 2 ke 3 hari sahaja aku didalam pejabat yang selebihnya aku pasti diatas jalan raya, ladang sawit kilang bla bla bla itulah hakikat yang seharusnya diterima..tak pe la jika berlaku apa2..anak isteri aku de pencen InsyaALLAH..caruman kwsp pun aku dah buat penama..insyaALLAH depa tak melarat kalau ditakdirkan aku tiada satu hari nanti.


2.Jam 9 dah ke lokasi..kali ni tempat yang cukup sinonim dengan aku mana lagi kalau bukan Malaysia Mosaic Berhad, hm dalam seminggu ada la 2-3 kali entah la, asyik ada je kejadian melibatkan staff depa ni.Kadangkala aku pun naik hairan apa bala bencana la staff dorang ni asyik ditimpa malapetaka, dah berbuih dah aku nasihat but jadi tetap jadi nak buat macam ne.Disebabkan dah terbiasa maka bilik perbincangan 4 adalah macam bilik tetap aku dah!dan tersedia macam biasa milo panas kekeke..thanks malaysia mosaic..milo pun milo lah!


3.Selesai kes pertama aku bergegas ke 1 lagi lokasi di simpang renggam..agak jauh ke dalam kampung parit haji hasyim, ahhh aku memang dah biasa sangat area kawasan simpang renggam ni..kilang OSAKA.Kilang ni cukup aktif mengeluarkan produk minyak pelincir kereta, tapi kebanyakkan minyak tu depa eksport ke singapura, di malaysia aku tak pernah jumpa minyak pelincir ni di mana-mana kedai, setakat hari ni la..aku terus jumpa HR dan staff yang tercedera tu..bla bla bla selesai hampir zuhur!


4.Bergegas balik ke pejabat bilamana my patner call ada majlis, aku terlupa plak hari ni de majlis jamuan makan-makan kekeke..hm terpaksa berpatah balik ke pejabat dan depa bagi la hadiah touk anak aku Nur Qaleesya Humaira..thanks la ingat jugak budak2 opis ni kat aku..


5. Dan Makannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn kekekeke


ok la..banyak sebenarnya yang boleh aku coretkan setiap hari namun ada perkara-perkara tertentu berkaitan dasar dan cara operasi mana boeh didedahkan kekekeke...selamat malam..sok bertolak ke Hotel Blue wave JB for sambutan tahun baru kekekeke

1 ulasan: