Rabu, 8 Ogos 2012

cari itik@bazar ramadhan kluang


1.Dah tiga hari tiga malam aku dok pusing2 bazar ramadhan kat kluang ni semata mata nak cari Itik pangang ni..pehhh macam satria nak pi medan pertapaan plak kakaka..3 hari tu beb.. punyerla nak makan itik punyer daging. Aku teringat kat kampung dulu mak ayah aku pelihara itik dan serati hehehe daging serati ni kalau gulai pehhhh sedap sangat beb!Tapi la ni nak makan daging itik dan serati ni punyer la susah kalau kat bandar nak cari yang melayu jual hm hm sampai sudah tak jumpak..nak cari yang itik kat restoran cina banyakla kakakakaka tak kan aku nak bantai itik tu aiyaaa..wa tara mau wooooo


2.Masuk hari ni hari ketiga aku pusing2 kat bazar ramadhan kluang tu..motif cari itikn..betul2 itik bukan itik yang boleh gembo2 tu kakakaka..cari itik betul ni beb..seolah olah mencari itik yang terlepas kakakaka..kat kampung dulu lau nak panggil itik bagi makan atau masuk reban (kelate pangil gok itik) just sebut di di di kompem gerombolan itik2 akan balik rumah hahaha..


3.Setelah dua hari menemui kegagalan dan episod kegagalan ini nyaris memefrustkan aku kakakaka..tak berjaya nak rasa daging itik sebab kedai asyik tutup je hampeh tul mamat ni..apa nak jadi pun jadila hari ni hari terakhir aku cari lau tak dapat tak payah la..tak kempunan rasanya hehehe..akan tetapi rezeki aku ada hari ni hahahaha bukak plak kedai jual itik ni hahahaha pehhh Alhamdulilah dapat makan itik la malam ni beb..sedap wa cakap lu tarak tipu punyerrrrrrr..tak cukup ada la hahaha


4.Kat bazar ramadhan harga itik ni mungkin tinggi sikit kot..seekor rm 30.00..hehehe apa nak buat dah nak makan beli je lah!kat kampung aku tak tahu la pe rm sekarang...tapi memang puas hati makan daging itik ni,.memang sedap!aku beli kat bazar ramdhan kluang tu hah..


4 ulasan:

  1. nyum3x tak pnh mrasa lg la dgg itik

    BalasPadam
  2. salam ziarah bang .. dan salam ramadhan almubarak.. terjumpa blog ni psl rempeyak wak tunot tuu.. nice blog, keep it upp

    BalasPadam
  3. wasalam en_me:salam ramadhan..terima kasih sudi menjelajah blog saya yang tak seberapa ni

    BalasPadam
  4. kak So shy lady:uik lama menghilang pi mana???hehehe sedap wooooo daging itik tu

    BalasPadam