Jumaat, 3 Ogos 2012

Lawatan Kg Wak Salam@Harian Metro


1.Seperti aku katakan semalam..lawatan susulan aku dengan bos aku ke rumah mangsa kemalangan maut semasa dalam perjalanan ke tempat kerja dah kuar kat Metro hari ni hehehe..hm hm ni la sebahagian tugas aku sebagai PRO yang tak de gaji kah kah kah..Opss tapi aku puasssss..sememangnya puas sebab aku yang siasat kes ini dan dapat diselesaikan dengan segera..setidak tidaknya beban keluarga malang ini sedikit sebanyak dapat dikurangkan...hm hm sesekali masuk paper ni nampak hensem gak kot kui kui  kui :)


2.Aku yakin..jauh disudut hati mereka begitu terharu..setidak tidaknya pencen faedah orang tanggungan (fot) yang diterima seumur hidup dimana pencen itu terus dimasukkan ke dalam akaun secara bulanan (macam gaji daaaa) oleh sang suami sudah pasti dapat membantu sedikit sebanyak perbelanjaan harian bagi menampung kehidupan yang masih jauh perjalananannya..seperti aku cerita sebelum ini pencen ini tinggi beb..sebab ianya  pencen disebabkan kematian pekerja dalam sesuatu bencana kerja yang melibatkan pekerja..hehehe tak faham eeeee...jika hangpa terlibat dalam kemalangan maut dalam perjalanan pergi atau balik kerja atau bencana semasa bekerja membawa kepada kematian maka waris hangpa layak mendapat pencen ini la!!!!hehehe mudah mudahan jangan la..aku pun tak nak pencen ni ehhhhh..tapi kita siapa??? jika telah disuratkan berlaku maka ia tetap berlaku beb..keratan akhabar kisah kemalangan maut tu ada disini...

3.Namun dalam banyak2 kes yang aku siasat..aku belum lagi mampu untuk melupakan kes trajis ini...namun aku puas...puas pertamanya dapat selesaikan kes ini dengan segera dan keduanya kerana hingga kini hubungan aku dengan keluarga ini berkekalan baik walau aku tak de pe2 tali persaudaraan dengan mereka...kes trajis ini kes dibawah ni hah..



4.Hm..minggu depan nak pi siasat kes putus pergelangan tangan plak..putus habis beb..putus lengan tangan disaat kita nak menyambut hari raya..adeiiii..mcm ne leh putus nanti aku pi siasat dulu la beb :) hm hm thanks bos bagi kurma..hehehehe..dapat gak merasa kurma free tahun ni :)



Tiada ulasan:

Catat Ulasan