Sabtu, 21 Oktober 2017

Cuti Depavali 2017@Pulau tioman

1.Salam geng hehehe harap hangpa semua sihat hendaknya, Cuti depavali 18hb hingga 20hb Oktober yang lalu sempat jugakla bawa anak bini pi Pulau Tioman hahaha..bukan pa kami anak beranak ni suka sangat snokling,tak kisahla tempat cantik ka tak cantik ka janji laut..janji leh tengok ikan2 jadila hahaha..kesian plak kalau tak bawak anak2 pi mana2 cuti sekolah seminggu tu kompem depa bosan hahaha lagi pun kebetulan aku dah apply cuti awal2 so boleh la pi jalan2 sat..
2.Punyala teruja nak pi snokling semua macam tak nak tido malamnya hahaha padahal jam 3.00 pagi kami dah kena bertolak ke Tanjung Gemuk sebab naik melalui jeti Tanjung Gemuk untuk ke Pulau Tioman..dari umah aku ni mau makan 3 jam perjalanan nak pi Tanjung Gemuk..maklumla kereta buruk aku tu mana la nak leh laju macam keta hangpa semua hahaha. Oh yaa Feri plak jam 7.00 pagi mana nak sempat kalau tolak lambat2..naik feri perjalanan hampir 2 jam baru sampai Tioman beb hahaha..lambat sangat perjalanannya..terus terang khidmat feri pi sana slow giler dan lambar giler adehhh..time balik plak kata jam tiga tapi jam 4.00 petang baru feri sampai aduhhhh..jenuh geng dok tunggu kat jety kampong genting dah la jeti tu kecil aiyaaaaaa...
3.Sampai Pulau Tioman dah dekat jam 10.00 pagi so Alhamdulilah boleh aje terus check in di Damai Tioman Resort..untuk 3 Hari 2 Malam Alhamdulilah..fullboard termasuk dari tiket feri,resort penginapan,makan minum sepanjang disana dan juma aktiviti wajib kami Snorkling hahahaha 3 pulau beb snorkling meme puas hati kah kah kah..hari pertama snokling depan Resort kat Jeti Kampung Tajung Genting aje dulu kikiki banyak jugak Ikan nya beb boleh la panaskan badan kah kah kah..Hari Kedua baru Pi 3 buah pulau pehhhh puas hati Ikan dan terumbu karang cantik beb...tapi apa nak buat aku x dak ehhh camera canggih2 ni bahahaha jadi x leh la nak rakam bawah laut bagai tu bahahaha..
                   haha kat depan resort dan jeti kampong genting pun banyak ikan
                         hahaha salah satu pulau yang kami snorkling best wooo
Haha ok geng..stop dulu la geng..lain kali kita citer lagi..hehe nak jenguk2 pertanyaan kawan yang dok Tanya pasal tuntutan perkeso banyak lagi yang tak terjawab tu hahaha Inshallah aku reply satu persatu geng adehhh maaf banyak2 lambat sikit nooo