Jumaat, 10 November 2017

Alhamdulilah Reaksi Positif dari Kenaikkan kadar Pencen Perkeso

1.Alhamdulilah banyak menerima call dari para sahabat bertanyakan hal kenaikan Pencen Perkeso/Socso sepertimana diumumkan pihak kerajaan (Perkeso) semalam hahaha..itu rezeki hangpa geng terimalah dengan penuh kesyukuran!bersyukur pada Allah itu kalau da rezeki lambat ka cepat ka ia tetap hadir..Ada yang dah tak sabarr dok tanya mai berapa tunggakkan yang dapat dan berapa kenaikkan yang depa akan dapat hahaha jenuh nak jawab geng hahaha jawab selagi termamu sebab semua kawan2 kita..macam ni sahaja lah hangpa tunggu lah pada 26 Disember nanti pihak Perkeso akan buat bayaran dan depa akan hantar sekali penyata yang menunjukkan naik berapa dan berapa dapat dan berapa akan dapat/penambahan pada tiap2 bulan Pencen Perkeso tu hahaha lagi senang kikiki sabaq kawan2..tak lama lagi dah..biasa ada aje penyata tu..maka sendiri boleh tengok puas2 hahaha..sedap tengok kalau penyata bab2 naik gaji/pencen nih kikiki..
2.Geng ada jugak kawan2 dok tanya Pencen Perkeso yang naik ni Pencen kakitangan Perkeso ka???oiiit oiiit kakitangan Perkeso mana ada Pencen!!!hahaha depa masuk skim KWSP mana nak ada Pencen hahaha..jangan dok salah faham wahai sahabat2 semua..ada plak dah dok kata untungla dia kerja Perkeso Pencen depa naikkk kah kah kah kot mana plak hangpa dapat citer ni hahahaha..mai nak habaq Pencen Perkeso ini adalah Pencen yang diterima oleh pencarum/waris sebab menerima faedah2 tertentu!!!! antaranya Pencen Faedah Orang Tanggungan (FOT) Pencen ini sebab pekerja mati kerana kerana kerja contohnya dalam perjalanan nak pi kerja kemalangan dan mati,mati kemalangan di tempat kerja,mati kemalangan masa balik kerja dan yang berkaitan kerja lah ..lagi Pencen sebab sakit iaitu Pencen Ilat!!!Pencen sebab kematian diluar kerja tapi cukup syarat untuk kelayakan dari segi caruman dan umur ia dikenali Pencen Penakat hahahaha..lagi satu Pencen sebab pekerja disahkah mengalami cacat kekal dan menerima Pencen secara berkala dari pihak Perkeso nahhhh pencen-pencen inilah yang naikkkkkk bukan pencen aku yang kerja Perkeso nihh aiyaaa hangpa ni!

4 ulasan:

  1. Tuan, saya ingin bertanya. Saya mengalami patah tulang belakang dan mendapat 7% cacat kekal. Adakah saya boleh memohon kad OKU?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga tuan cepat sembuh!!!!7% banyak tu tuan

      2.Berkenaan kad OKU tuan boleh la rujuk ke Jabatan Kebajikan Masyarakat,pihak Perkeso tiada halangan tuan kerana ianya dibawah bidang kuasa Jabatan Kebajikan Masyarakat.

      Padam
  2. Salam
    Pencen Penakat tu mcm mana? Apa syaratnya?

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam,
      1.Banyak post2 yang berkaitan degan pencen penakat yang saya bicarakan kat blog ni..hehe cuba tuan/puan cari kompem jumpa.

      2.Pencen Penakat dibayar kepada Pencarum Perkeso yang layak sekiranya meninggal dunia sbelum umur 60 tahun dan cukup dari segi kelayakan caruman iaiatu mempunyai caruman 24 caruman dari 40 bulan bekerja, ia merupakan pencen yang dibayar seumur hidup!!!contohnya kalau suami mati maka pencennya jatuh pada isteri seumur hidup dan kalau ada anak2 anak itu dapat syer pencen sehingga capai umur 21 tahun.

      2.Maklumat lanjut tuan/puan boleh rujuk blog saya ini ada cerita bab2 pencen penakat tu secara mendalam.

      wasalam

      Padam