Selasa, 20 September 2011

Pekan Paloh sama seperti dulu


1.Pekan Paloh tempat aku tuju hari ni, ada 3 kes nak settelkan disini,Pekan Paloh ni tak jauh dari rumah aku dalam 30 KM jugakla..sebut pasal pekan Paloh dulu jalan nak menuju ke sana melalui jalan niyor chamek agak teruk sangat, tapi kini semuanya telah baik dan selesa..dalam seminggu adala sekali aku kena turun ke Pekan Paloh ikut kepada kes yang aku dapatla..seandainya aku kerja kat sini aku lebih suka gunakan jalan niyor chamek sebab lebih cepatkan perjalanan..


2.Bagi mereka yang tak biasa ke Pekan Paloh, ianya pekan yang cukup kecil ala2 Pekan Koboi sahaja..nak kesana dari bandar Kluang hangpa Ikut Jalan Pasar Awam Kluang dan menuju ke Niyor dan akan melalui lintas pondok keretapi yang dikawal oleh pekerja tetap, dahulu untuk melalui pondok kawalan ini perlu membayar tol, sekarang tidak perlu bayar lagi..percuma!!!


3.Sebaik sampai niyor akan berjumpa pula pekan kecil chamek..jalan lurus je beb nanti jumpa satu lagi pos kawalan landasan keretapi, juga pada masa dahulu dikenakan tol untuk melaluinya namun sekarang inaya percuma..

4.Lepas pondok pengawal landasan keretapi chamek hangpa jalan je terus..jalan pun dah Ok dah tak macam dulu lagi..

jalan lagi nanti jumpa la central paloh bila jumpa central paloh makna nyer hangpa dah dekat nak sampai Pekan Paloh la tu..


Jalan lagii jumpa sekolah tamil so makna nyer dah semakin hampir sangatla dengan pekan paloh hehehe


lepas tu jalan sikit lagi ke depan hang kan jumpa pejabat Pos Paloh hehehe satu satunya pejabat Pos kat sini..maka sampaila anda ke Pekan Paloh..


5.Ditengah2 pekan Paloh de 1 balai polis hehehe..ia membuatkan anda akan terasa selamat kat sini,1 balai polis ini meliputi semua kawasan paloh dan kawasan penempatan ladang2 di Paloh..Ladang Kempas klebang,bukit paloh dan lain2 lah..taman2 perumahan seperti taman muhibah,taman kota paloh dan lain2 lah!


jalan2 tengah pekan paloh sat hehehe



6.Kat Pekan Paloh hangpa tak perlu risau untuk mengisi minyak kereta ka motor ka hehehe dulu kat sini hanya ada satu je stesen minyak iaitu stesen minyak shell..sekarang dah de plak stesen minyak esso..so dah de pilihan beb


Satu perubahan ketara adalah stesen bas Pekan Paloh..kalau dulunya stesen bas Pekan Paloh agak teruk kini ianya dibina baru dan lebih selesa sedikit


kat pekan Paloh juga ada 2 buah Bank satu Bank simpanan Nasional (BSN) dan satu lagi maybank..Opsss sebaut pasal Maybank Pekan Paloh teringat plak aku bangunan Maybank Paloh hampir nak terbakar..namun ianya sempat diselamatkan ketika kebakaran yang memusnahkan deretan kedai di Pekan Paloh bersebelahan bangunan Maybank Paloh..


bulan julai nan lalu..


7.Selesai kerja di pekan Paloh aku bertolak balik ke bandar kluang la plak nak ne pi pasaraya YC kat taman fajar Kluang..de kes jugak perlu disiasat kat sana...sampai2 je kat dalam Pasaraya YC hujan plak dah kat luar..sib baik aku sempat masuk


8.Selesai kat sini aku pi Agro Bank kat dengat pejabat aku..hm niat hati nak buka akaun kat Agro bank kluang hehehe senang nak ambik gaji beb hahahahaha, tapi hampeh punyer agro bank banyak dia punyer kelapa sawit senduk sodek betul..hangpa tau ka nak buka akaun bank pun depa suh aku pi balik ambik bil api ka bil air ka..dulu time aku buka akaun anak aku 2 humaira tu tak de la plak suh ambil bil api or air...adeiii sengal tul..alasan depa aku nyer IC negeri lain bukan johor adeiiiii macam la aku ni pendatang asing ceh..dah la tu nak buka akaun pun dok tanye macam2..siap semak dengan CTOS lagi apa punyer gila punyer bank kerajaan!!!bangang sungguh!pe kena mengana nak buka akaun bank nak ne rujuk kat CTOS?????bukankah 2 pengarah CTOS dah kena dakwa????bukankah semua urusan berkaiatan kewangan keraja tak bagi rujuk CTOS???gila sangatla Bank ni...aku nak simpan duit seolah olah depa tak mau celaka sungguh!Last2 siapla juga buka Akaun dengan depa..adeiiii aku tak tahula undang2 baru apa yang dorang guna..memang menyusahkan!


9.Balik pejabat dah lul 6 petang siap kerja semua aku nak ne pi pasar plak..er er pasar songmart kat kluang ala sebelah opis aku jugak..nak beli Ikan keli hahahahaha dah lama aku tak makan ikan keli...rutin aku lepas kerja memang cari bekalan dapur..time cuti pun macam tu jugakla


dalam perjalanan balik ke rumah aku singgah jap kat pasaraya ku Kluang dekat depan mdonald kluang tu hah..hehehe niat hati nak beli baju tidur tuk Nur Qaisara Humaira dan adiknya Nur qaleesya humaira hehehe..cari punyer cari terkejut aku de jugak kat Johor dan pasaraya ni jual jersi dan baju peminat bola sepak kelantan the red worrior hahahahaha jelous orang johor beb kakakakaka


hehehehe

ni hah kat pasaraya ku ni hehehehe

hehehe masuk tidoq dulu lah geng :)
opssss sejuk mata memandang...Jurulatih Bola sepak kelate with my MB

2 ulasan:

  1. kcut prut tngok api tuh...
    brsih suci je muka tok guru ;D

    mcmn n3 perkeso kt blog ambo dh mnjuarai carta? dh hampir 800 paparan t.aciiiii

    BalasPadam
  2. hahaha nol hal mis so shy lady..cayalah hit 800 paparan :)

    BalasPadam