Isnin, 12 November 2012

Report Kad anak@Tadika didik harmoni


1.Hari ni aku mula bercuti 1 minggu..pehh ini kalilah aku cuti lama sikit sambung cuti Deepavali sampai hujung minggu ni..kali ni betul2 nak rest hehehe..disebabkan aku bercuti satu minggu maka post dalam blog ni untuk satu minggu semua melibatkan masa cuti kakakaka tiada bab2 kerja wooo betul2 rest kakaka..Hari ni jugak aku ke Tadika Didik Harmoni tempat anak aku ni belajar..Hari ni Tadika tu buat Hari terbuka sambil aku kena ambil report kad anak aku ni..Ini kali kedua anak aku Nur Qaisara Humaira exam.Final exam..hm bab exam aku tak la tekankan sangat hasilnya..lagipun dia baru 4 tahun..takpala agak masih awal untuk aku betul2 tegas hahahaha

2.Pun begitu sebut pasal belajar ni aku memangla seorang bapak yang agak serius.(ehem ehem ada 3 rotan kat rumah wooo).hahaha.. balik dari kerja aku tuju ke beg sekolah anak aku dulu hahaha..pertama aku chek sama ada bekal yang aku beli untuk anak aku tu dia makan habis atau tidak..kalau tak makan berlaparla dia seharian sebab Tadika ni tak sediakan makanan..makanan nak ne bawa dari rumah..sebabnya anak aku satu-satunya melayu di Tadika ni..:) sebab kedua aku chek dia minum habis ke tak air yang dimasukkan dalam beg..takut tak minum air habislaaaa..sebab ketiga aku chek ada homework tau tidak sebab tadika ni tiap2 hari ada homework ooooo..bahasa cina.matematik dan BI pehhhh..leh tahan homework dia..last2 aku jugak yang dok pot pek pot pek sambil pegang rotan hahahaha buat smapai siat baru leh tengok TV :) kejam gak aku ni hehehe..

3.Tapi setelah 1 tahun belajar di Tadika ni Alhamdulilah..dia mampu bergaul dengan baik dengan kawan-kawanya yang berbilang bangsa dan agama..dia mampu berintraksi dengan baik mengunakan bahasa mandari asas..bahasa melayu Ok Inggeris pun Alhamdulilah..

4.Hari ni macam biasa bilamana nak ambik report kad nak kena mengadap cikgu dia sambil bawak sama anak aku ni hahahaha..aku tahu anak aku ni cukup takut jika dia gagal..tapi aku faham dia dah buat yang terbaik tak kisahla boleh buat ka tak leh buat ka hahahaha..Namun sepanjang sesi perjumpaan dengan cikgunya aku perhatikan anak aku ni takut sangat hahahaha takut aku tak puas hati dengan pencapaian dia kot..bagi aku pencapaian dia adalah terbaik bahkan lebih baik dari pencapaian aku dikala seusia dengannya...tu yang buat aku sangat bangga dan syukur kehadrat Ilahi..jauh disudut hati ini adalah permulaan..perjalanan masih jauh dan teramat jauh lagi..baru 4 tahun beb..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan