Ahad, 16 Disember 2012

Ekspo Aspirasi Sihat Kluang


1.Alhamdulilah.. sempat jugak hari ni aku hadir Majlis Perasmian Ekspo Aspirasi Sihat ,anjuran Kementerian Kesihatan Malaysia, yang diadakan dari 15 disember-16 disember 2012 bertempat di Dataran Tasik Kluang (tasik putih) program ni berlangsung dari jam 8.00 pagi-10 malam. Perasmian Ekspo Aspirasi Sihat ni dilakukan hari ni jam 10.00 pagi.Masa perasmian aku tengok tak ramai sangat yang hadir..mungkin sebab dibuat hari Ahad kot..hari minggu masa untuk berehat hehehehe..tapi untuk berlaku adil program hari minggu kira kehadiran ok la..kerusi penuh jugakla untuk hadirin jemputan :)


2.Namun dari segi pengunjung awam/hadirin aku tengok masa aku pi tadi tak ramai lagi..semalam pun (sabtu) pun tak ramai..maybe semalam ramai yang pergi kenduri kahwin anak Datuk seri hishamudin Tun Hussin kat taman sri lambak (t6) pagi tadi masa aku hadir Majlis perasmian pun hadirin(pengunjung awam) agak berkurangan..maybe depa akan datang waktu petang kot....atau mugkin jugak publisiti kurang banyak yang tak tahu bekali..tapi banyak jugak banner yang depa pasang kat area untuk majlis ini...atau mugkin orang ramai tak ambil berat pasal kesihatan sebut aje Ekspo melibatkan kesihatan depa tak ambil tahu kot hehehe..


3.Dari pemerhatian aku la banyak jugak gerai2 khemah2 jualan disediakan..bolehla kalau setakat nak berjalan jalan tu sambil skit sebanyak leh tambah Ilmu..cuma gerai air/makanan tak plak aku nampak..mugkin tak dak bekali atau mugkin aku tak tertengok..tapi aku rasa gerai makanan dan minuman tak dak la beb..yang ada gerai atau khemah makanan sihat aje hahahaha tadi sempat aku tengok chef masakan sedang demostrasikan cara2 memasak masakan sihat hahahaha..penuh depa dok tengok cara masakan sihat ni..



4.Ok lah beb nak tengok dan nak tahu apa yang ada kat Ekspo Aspirasi sihat ni hangpa pi sendirila ye..


2 ulasan:

  1. salam 1 malaysia...
    byk info berguna yg aku dpt disini..aku nk tye sikit mcm yg penyakit khidmat ni kan..kalu lah aku terkena penyakit ni..memng dia menyebabkan hilang upaya kekal sahaja ke yg boleh tuntut....contohlah aku terkena racun plumbum..so ada masalah kulit..tapi cuti jer lah sebulan..tapi tak adalah hilang upaya kekal kan..so tak boleh tuntut ke..dia penyakit khidmat yg hilang upaya kekal jer ker leh tuntut..blurrr ar aku...

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam,
      1.Hehehehe ku tak berapa nak paham sangat la bro..er er cer citer pe yang berlaku..

      2.Walaubagaimanapun jika terdapat penyakit yang berkaitan dengan masalah terdedahn pada pengunaan plumbum sememangnya ia penyakit khidmat bro...

      3.Jika ada mc atau cuti sakit biasanya dibayar bro..

      4.Walaubagaimanapun ia juga perlu lihat Laporan perubatan untuk menentukan penyakit khidmat tu betul berpunca dari terdedah pada penggunaan plumbum ditempat kerja.

      5.Jangan risau bro hang submit aje borang penyakit khidmat tu bersama laporan perubatan kita proses dulu bab penyakit khidmmat hehehe

      wasalam

      Padam