Jumaat, 7 Jun 2013

kursus perkeso@penyakit khidmat Musculoskeletel disorder (MSD)


1.Alhamdulilah seperti diarahkan aku dan lebih kurang 25 rakan setugas telah hadir mengikuti kursus berkenaan penyakit khidmat Musculoskeletel disorder yang telah diadakan di Mega View hotel kuantan pahang..


2.Banyak sebenarnya info dan ilmu yang amat berguna dalam kursus kali ini..sebab disampaikan oleh pakar khas dalam bidang ergonomik..hehehe tapi bab2 tertentu terpaksa dirahsiakan dan wajib tak patut untuk didedahkan (OSA) beb hahaha..so tak banyak yang boleh dikongsikan..


3.Cuma apa yang boleh aku katakan akhir-akhir ini penyakit berkaitan Musculoskeletel disorder semakin meningkat beb..bab ini tak kira tua atau muda!!!dalam kursus ini kami dideahkan dengan sejelas jelaskan punca dan macam mana nak mengentahui antara kes yang betul2 berkaitan pekerja atau kes itu bersifat TIPU ATAU PALSU..hahaha...jangan memain beb..


4.Tiap2 malam kami ditemani dan iajar untuk mengenai tulang2 hahahaha terutama tulang belakang bla bla bla..siap de rangka manusia hohoho..


5.Hari keduanya terus dibawa ke sebuah kilang plastik di kawasan perindustrian gebeng...kat situ aku dan rakan setugas diberi kes dan selepas itu kami melakukan sesi siasatan khas keatas pekerja di kilang tersebut yang mengalami sakit berkaitan musculoskeletel disorder..pehhhh pening beb pesakit nak jawab soalan bertubi tubi kami..kesian aku tengok..tapi itulah prosedur siasatan nak tahu kes itu betul atau tuntutan palsu atau sebagainya...siasatan itu penting nak tahu sama ada kes itu mendapat sakit di kilang atau sakit di tempat lain....




6.Ohhh ya lupa plak..hahaha tempat kursus aku ni hotel biasa je beb hahaha depa nak bajet kot huhuhu...hotel ni terletak betul2 ditebing sungau pahang..petang2 leh tengok ramai orang dok mancing tepi sungai ni...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Catat Ulasan