Isnin, 8 Oktober 2012

Jangan Sesekali Buat tuntutan Palsu!


1.Macam2 kes yang aku siasat hari ni..adehhhh la..dalam banyak2 kes hari ni satu yang cukup menarik nak aku kongsikan adalah kes berkaitan kemalangan jalan raya yang melibatkan satu syarikat ni..aku tahu kadang kala syarikat terpaksa hantar jugak borang 21@laporan kemalangan sebab didesak pekerja walaupun pada zahirnya telah nampak akan cubaan untuk menipu atau membuat tuntutan palsu..depa ingat aku ni pegawai siasat tak terlatih ka apa?????adehhhla..ni nak habaq mai kitaorang dilatih sepanjang tahun secara berkala wooooo..cukup2 terlatih!.

jauh aku drive hari ni..tu yang buat angin satu badan lau kes2 tipu mcm ni..


2.Oleh itu aku nasihatkan tak payahla nak buat tuntutan dan mengada ngada cerita yang bukan2  akibatnya hangpa jugak yang merana..mau duduk dalam lokap 2 tahun ka?????dah banyak kes yang aku tangkap kes tuntutan palsu ni bro...so jaga2 la..jangan duk dengar nasihat manusia jahat yang cuba2 menghasut...last2 hangpa jugak yang kena bukan depa tu!


3.Kes aku siasat hari ni pun sama juga.. cubaan menipu...adehhhh la siap buat laporan polis palsu bla bla bla kemalangan nak pi kerja...badigol sungguh bab2 menipu ni aku cukup pantang aku tenyek cukup2 tadi last mengaku juga..mau tak mengaku bukti berlambak..hm hm nak aje aku caj depa ni buat laporan polis palsu dan kasi kat SPRM biaq depa rasa...tunggula..


4.Senang cakap jujurla pada diri sendiri..kalau kemalangan itu melibatkan perjalanan peribadi dan tak berkaitan pekerjaan jangan la dok nak cuba cuba nasib nak buat tuntutan palsu dengan perkeso...jangan jadi bodoh sangat kita ni..satu benda tak halal keduanya hangpa kompem masuk lokap punyer!!!tak tahu ok..leh tanya...tapi dah tahu dan bersekongkol adalah satu hal yang berbeda bro..tapi kadang kala pihak kilang pun tertekan jugak dengan pekerja jenis sebegini..main nak cuba claim walaupun dah tahu depa ni reka2 cerita...tak tolong buat nanti pekerja marah wakakakakaka..woit geng lu punyer kilang ka pekerja nyer kilang???pekerja masuk lokap pun lu mau masuk lokap jugak ka????


5.Banyak kaedah dan cara serta teknik siasatan yang boleh menyebabkan tuntutan palsu berjaya dikesan dengan mudah...yang ni sory beb dunia akhirat tak leh habaq...


6.Hari jugak aku ke kampung parit jepun ulu benut...juga menyiasat kes kemalangan..sian patah kaki..so terpaksa aku pi rumah macam biasala...tapi kampung parit jepun ni pehhhh jauh masuk kedalam...hm hm lau kenderaan kecil leh sangkut kot...tapi penduduk kampung ni memang tabah beb..salute aku kat dorang ni..kadang2 kerja sebegini buat aku sentiasa berfikir dah muhasabah diri..tak semua nikmat yang aku rasa dapat dinikmati dan dirasai insan lain...setakat ni Alhamdulilah atas rezeki yang dikurniakan Ilahi....ni perjalanan aku ke rumah pekerja yang kemalangan tu..kampung parit jepun ulu benut..depa tunggu aku kat jalan besaq..lau tak tunggu kompem tak jumpa..







Tiada ulasan:

Catat Ulasan