Rabu, 24 Oktober 2012

Siasat kes kemalangan@Felda Linggiu


1.Esok dah cuti yeahhhhhhhhh..aku saja aply cuti...tapi hm hm tak dapat balik raya kampung jugakla..setakat 3 hari cuti macam ne nak balik kampung..drive saja dah dekat 10 jam perjalanan..adehhhh..tiap2 tahun raya Haji kat perantauan aku ni..tak merasa daging korban dan ketupat daun palas la nampak gaya..daging korban nak harap depa bagi langsung tak dapat hahahaha..tak usah mimpi woooooo..sini lain dari tempat aku..


2.Hari ni hari terakhir kerja namun kerja tetap on beb..aku siasat kes kemalangan kat Felda linggiu Kota tinggi ni..jauh jugakla perjalanan aku hari ni dekat2 nak sampai kat air terjun kota tinggi dah tu...hehehe ada dua kes kemalangan yang aku siasat kat sini...biasala kes kemalangan semasa hendak datang kerja...dah tak payah terangkan dah hehehe sebut pasai kemalangan semasa hendak ke tempat kerja depa semua dah tahu leh claim dengan perkeso..hangpa kalau dok baca blog aku pun dah bijak bab2 perkeso aku rasala..tapi Alhamdulilah banyak jugak yang bertanya..terutama entry berkaitan tuntutan perkeso..jika berkelapangan aku jawab..kalau tak sempat jawab mybe lewat sikitla..tapi seboleh bolehnya aku jawab dengan kadar segera permasalahan yang diaju..setakat yang boleh jawab la ..



3.Kadang2 dalam masa nak pi siasat sesuatu kes itu aku boring jugak drive sorang2 ni...dah la jauh..hm hm kadang kala penat sekali rasanya..nak buat macam mana..alangkah baik jika pi berdua...tak la boring hm hm...drive kompem penat..penat lagi memerah otak nak tanya itu dan ini...lagi penat nak kena tulis semula apa yang aku soal dan jawaban yang diberi..adehhh kira penat semuanya la beb..



4.Tapi dalam dua kes yang aku siasat ni .satu kes agak lucu jugak la hahahahahaha...aku tak tahu la pak cik ni..entah macam mana sebegitu besar tunggul kayu depan opis Felda Linggiu ni dia boleh langgar kakakakakaka adehhhhh dah nak jadi nak buat macam mana kakakaka...naik motor pejam mata ka atau pak cik ni dok berangan angan ka adeiiiii heran aku...besar tunggul kayu balak ni dia leh pi langgar adehhhh..maybe dia termasuk gearr motor terus jalan tak sempat nak brek hahahaha...macam2


tapi penat macam mana pun kalau anak ajak makan aku tak tolak punyerrr hehehehe..DIA sentiasa menjadi terapi pada kepenatan aku...Alhamdulilah.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan