Jumaat, 5 Oktober 2012

Siasat Kes@Zenxin Organic Farm


1.Tak sempat nak update tiap2 hari beb..banyak sangat kes nak siasat bulan ni..semalam aku masuk Ladang Layang2..dah berapa kali masuk dah ladang ni..tiap2 kali masuk pasti melibatkan kes kemalangan jalan raya..ladang ni masih tanah merah..sampai tengahari jugak la buat kerja kat sini...dalam ladang macam biasala ada klinik ladang khas..aku kalau masuk ladang lebih suka terus pi klinik ladang sebab biasanya pesakit akan terus rujuk kes kemalangan kat sini dulu...kalau kat luar lladang kompem depa pi hospital la..

oleh sebab kerja sini sampai tengahari..aku berhenti solat kat masjid layang-layangla..masjid yang cantik dan sememangnya tenangggggggg..pe pun parking kereta dulu hahaha..aku lewat sampai jemaah da balik le time ni :)


2.Sebelah petang aku masuk plak kat Ladang Pokok Naga dan sayuran Organik hehehe Ladang Zenxin Organic Park kat Jalan batu pahat tu...hm hm dekat Sri lalang..Ladang berbentuk Eko Agro pelancongan ni boleh tahan jugaak ramai pelawat dari singapura dan dalam negara bila tiba hujung minggu atau cuti am..lagi2 time cuti sekolah..



3.Kat situ aku siasat satu kes kemalangan je..lepas tu tauke dia pelawa masuk lawat ladang mereka..jadi untuk tak hampakan mereka aku masukla jap..tapi sekadar 15 minit aje la tak sempat nak jelajah semua ehhhh lain kali lah..nak pusing lebih 100 ekar mampus aku wooooooo..kat sini leh naik basikal kalau tak larat nak jalan hehehehe..sebab kena jalan la aku pi jap je wakakakakaka..tak larat aku nak jalan kaki beb..




4.Hm..aku lupa plak nak tanya pe rm tiket masuk hahahahaha..ala lain kali leh masuk free kakakaka pasai tu aku tak tanya tiket wakakakaka tapi hangpa nak masuk nak ne bayar woooooo..masuk time kerja memangla free lau tak macam ne aku nak siasat tempat kemalangan apa daaaa kakakaka..




5.Kat sini gak ada restoran..best gak la aku tengok ada stimbot tuuuuu tapi aku tak pernah mai makan plak kat sini...lain kali kot leh cuba..


 
6.Kadang2 terfikir juga ada banyak istimewa jadi pegawai penyiasat ni hehehe ada tempat sensitif dan tempat tak tak leh masuk pun aku leh masuk..hehehe tapi kerja memang cukup mencabar beb..dan sentiasa mencabar..serta menguji 1001 kesabaran..dengan 1001 ragam manusia..


tiap2 bulan de meeting khas woooooo semua nak ne jawab woooooo..tu tak masuk taklimat tiap2 pagi lagi tuuuu..senang cakap kerja dengan penuh kawalan kakakakaka macam kena control dengan GPS ni kakakakaka..bosss jangan marah ek..bos aku sentiasa pantau aku nyer blog woooo..kikikiki





Tiada ulasan:

Catat Ulasan