Ahad, 20 Mei 2012

final piala fa@bukit jalil :)


1.Yesss berakhir sudah penantian 20 tahun penantian kelantan untuk mendakap Piala FA,akhirnya menang jugak piala FA yang selama ini diidam idamkan.Tak kirala menang gol penalti ka gol apa ka yang penting menang.Hang pi la liga mana waima piala dunia sekalipun menang dengan penalti  tetap menang hahaha hanya orang yang buta saja mengatakan menang dengan penalti tak boleh dibanggakan...buta bukan buta mata tapi buta dalam ilmu bola sepak!


2.Kemenangan kelantan dalam merebut Piala FA semalam juga membolehkan kelantan menempah slot secara automatik untuk ke Piala AFC unuk kali yang kedua.Masih ada dua piala yang bakal diburu..hope kejuaraan lida super dapat dipertahankan dan piala malaysia kita buru sapa boleh hahaha


3.Aku  sebenarnya nak bawa wife dan anak2 aku tengok aksi final piala FA antara kelantan dan sime darby tempoh hari, namun kesihatan isteri plak tak mengizinkan maka aku pi la dengan gerombolan tentera merah yang lain pehhhhh gerombolan tentera merah ini berjaya mengambilalih stadium bukit jalil beb kakakaka..




4.Aku pi secara konvoi..seronok jugak macam nak sambut raya wa cakap lu..19hb pagi aku dah siap2 bertolak..tapi aku tak terus pi bukit jalil la..awal sangat malas nak pi hahaha..pe pun aku dah tempah penginapan di the zon dekat klcc tu so pi hantaq wife dan anak2 aku lepak sana dulu hahaha..sampai di the zon pehhh bukan aku sorang yang menginap disini..raamai juga geng the red warriors disini..depa boleh duduk di hotel yang mahal begini..ini bermakna depa berduit dan rakyat negeri yang kaya..maka tuduhan menteri perdana yang mengatakan negeri kelantan negeri yang paling ramai rakyat miskin adalah teramat amat meleset dan mengarut serta meraban!er er pe pun mai chek in dulu beb kakakaka







5.Hari aku sampai di KL ..jumpa sape ajer yang memakai jersi kelantan kami ibarat adik berdaik!dari jauh tangan diangkat..dekat terus berjabat mesra...hebat hebat..inilah persaudaraan tulen!


6.Lepas chek in kat the zon..aku n the geng mula bergerak ke bukit jalil hahaha disana kami bertembung dengan berpuluh puluh ketumbukan hahahaha yang tiba dari segenap arah..pehhhhhh lu hebat la tentera merah kakakakaka...





7.Apa yang membanggakan kumpulan kami ni bukan hanya melayu..bahkan cina dan india kelantan juga turun memberi sokongan padu!


8.Masuk aje stadium pehhhhhh  laautan manusia merahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh...kakakaka mana penyokong sime darby????kakakakakaka







9.woitttt kata nak mai ramai awaq sikit sangat penyokong depa ni kakakakaka..tentang game malam tadi aku malas nak ulas sebab hangpa sendiri pun dah tengok dalam tv kan kan kan..


10.Balik dari stadium terus jamu selera dulu..lapaq brooo malam tu semua kedai kat kampung baru penuh dengan geng berbaju merah putih hahahaha..


11.Sampai hotel penginapan dah dekat kul 1.30 pagi hahahaha mengatuk dan penat suara pun dah hilang..so mengadap bantal dan lena dalam keadaan tersenyum puassss kakakakaka..anak aku pun galok molek awo kelate mene kakakaka






12.Hm hm..dan mai hotel gak bebudak ni wajib la dengan acara kolamnya...




13.Final piala Malaysia..aku datang lagi bukit jalil kakakaka..penat tak hilang lagi woooo..penat drive lagi terrr.


tuan tanah sawah hahahaha puah hati berhabis duit


Tiada ulasan:

Catat Ulasan