Isnin, 7 Mei 2012

keluar siasat dalam mood demam

                               
1.Sebenarnya hari ni macam malas je nak keluar,macam nak je lepak kat opis je hehehe tapi nak buat macam mana temujanji dah dibuat..badan rasa letih dan lesu..mungkin nak demam terbatuk sana terbatuk sini,apa nak buat cuaca tak menentu sekejap hujan kejap panas yang teramat panasnya..hari ni pagi2 lagi nak ne keluar pi Clay Industries kat Air Hitam tu hah...sebut pasal Clay Industries ni semua tahu ehhh..segala jenis pinggang mangkuk depa duk buat!

                               kolam dalam kawasan kilang..pokok teratai

2.Kat kilang ni aku duk lama jugakla sebab ada dua kes kemalangan jalan raya..masuk kilang dari pagi tengahari baru keluar..sambil buat siasatan sambil layan aku ner pening kepala..adehhh nak bernafas pun tak selesa geng..lagi hot kalau aku sampai dulu tapi yang aku nak siasat tak sampai2 tang ni la hang macam nak terbalikkan meja pun ada hehehe..masa itu emas geng..jangan buag masa..banyak lagi tempat aku nak pi...

                               bab2 tunggu orangla aku rimas

3.Selesai siasatan kat Clay Industries aku pi plak satu kes lagi kat Taman Suria jalan yong peng tu hah..hehehe sesat 20 minit jugakla hahaha entah macam mana taman ni pusing sana terpusing sini tercampur dengan aku nyer pening kepala..puas pusing baru jumpa rumah yang aku duk cari...meletak jugakla sejam lebih tanya apa yang patut...makan belum sempat..pagi tadi bantai mihun je hehehe..sian kat aku kan kan 

                               mihun pun jalan daaa

4.Sampai rumah yang dituju kesian plak aku..memang depa orang susah..sudah jatuh ditimpa tangga..dahla kemalangan depa plak keluarga miskin..hm akun yang nak demam jadi bersemangat semula..nak kena tolong settlekan cepat2 depa ni lau lewat karang nak makan pe benda???bukan keluarga ni saja semua kes yang aku siasat perlu diselesaikan dengan cepat!dengan harapan supaya depa dapat wang tuntutan dengan cepat dan dapat hidup dengan sempurna...bila kemalangan depa tiada punca pendapatan lagi..lau lambat siasat dan laambat selesai kes depa ni maka sepanjang tempoh tak bekerja depa nak makan apa????pasai tu lah aku sedaya upaya cuba selesaikan semua kes dengan secepat yang boleh!



5.Opss hari ni jugak ada 2 kes Glukoma yang aku siasat...hehehe bab2 Glucoma (penyakit selaput mata) nanti lain kali lah aku citer hehehe ,kes Glukoma semakin meningkat..ada yang diterima ada banyak yang ditolak sebab tiada kaitan lagsung dengan kerja pun!


6.Hehehe balik dari kerja anak aku yang sulung ni sedia menunggu..bla bla bla nak makan roti canai plak dah adehhhh terpaksa keluar balik..dia ni bab2 bantai roti canai nombor satu..tak berkelik mata lau tengok depa tibai roti canai..




3 ulasan:

  1. kj dgn ikhlas mudah2an berkat hdup kita ;D

    kemain budak bambam tuh mnengok org tebar roti canai... pasti mulut pon becok mnanya itu ini kan haha

    aikkk comment ssl yg lpas t.dak lah

    BalasPadam
  2. Bang,aritu 22 april 2012, saya terjatuh masa keja.. saya keja dalam dapur..sebabkan jatuh tu, saya kena slip disc kat tulang belakang saya,doktor ada bg ubat tahan sakit dgn wat fisioterapi,tp sume tu takda kesan..last2,kena masukkan implant@besi kat tulang belakang yg cedera tu.. so, soalan saya,rasa2nya layak tak saya tuk mohon bantuan hilang upaya sementara dan tuntutan cacat kekal sbb besi yg dipasang tu merupakan kekal dan saya daa tak bleh nk bngkokkan bdn mcm normal,solat pun kena duduk..kiranya pergerakan daa terbatas laa..

    BalasPadam
  3. 1.boleh sekiranya masa jatuh itu masa bekerja.untuk dapat tuntutan hilang upaya sementara sekurang kurangnya 4 hari cuti sakit

    2.adakah majikan tuan berdaftar dengan perkeso?adakah caruman dilakukan?jika ya minta majikan tuan laporkan kemalangan yang berlaku dengan segera dengan mengisi borang 21.Jika majikan enggan melaporkan maka aduan hendaklah dibuat di pejabat perkeso terdekat.

    BalasPadam